Sova är överskattat

Ännu en natt där Alexis vaknar vid två tiden och inte kan somna om direkt. Hon tjatar om välling men det tycket inte jag att hon ska få så där mitt i natten.
Men när hon verkligen inte ville somna om så såg jag ingen annan utväg.
Kristoffer tog över när han märkte att mitt tålamod var på bristningsgränsen.
Det är ju det nu för tiden, när jag är gravid.

Hon ville inte somna direkt efter vällingen utan ett bra tag efter.
Hon vaknade vid två, somnade vid fyra.
En timme efter var hon vaken igen. Hennes blöja var tung så jag bytte den.
Det hjälpte inte.
Kristoffer som skulle börja tidigare idag började göra sig i ordning. Alexis låg i sin säng men lekte tittut med sin apa.
*Suck*

Jag tog in henne till vårt sovrum och där gosade vi en stund.
Kristoffer gick till jobbet och från ingenstans så bestämde Alexis sig för att hon ville ha en macka. Det var bara till att ge upp. Hon ville inte sova, inte ens en timme till.
Kaffet satte igång mig en aning.
Alexis behövde inget sådant, hon verkade ha all ork i världen. 
Lär ju säkert somna på förskolan.
Vilket hon egentligen brukar göra. Hämtar oftast en sovandes tjej.

Vad händer med denna dagen då då?
Jag är helt färdig och borde vila.
Men först ska jag duscha och ringa bilverkstaden och berätta att jag löst ena problemet och kommer bara behöva byta fjädern som avtalat.
Min anledning till samtalet kommer vara om jag ska lämna bilen vid samma tid och dag ändå.

Varför bilen fuckade var ett ”enkelt” batteribyte, troligtvis.
Hon, pärlan, spinner i alla fall som en katt.

Oj, ska det bli sol idag?
Härligt.

One thought on “Sova är överskattat

  1. Bilar ska spinna som katter! Vår står mest och surar 😦

    Jobbigt när barnen vaknar mitt i natten och inte vill somna om. Hoppas du får chans att vila lite under dagen.

    Kram

Tack för att du har något att säga!

