Lystring lata hundägare!

Idag när jag skulle lämna Alexis på dagis så var det så himla isigt och halt på den gångväg vi brukar gå så jag tänkte att jag kan gå på sidan av, i gräset/snön.
Det gick mycket bättre.
Tills jag insåg att det är dags igen.
För min årliga klagan.
För det årliga problemet.

Det som göms i snö kommer upp i tö.

Det är som om att hundägarna inte tror att övriga lämnar gångvägen.
Att det är helt okej för deras hundar att bajsa på sidan av.
För det finns inga barn som kan springa i snön/gräset och leka. 
När det är mer snö och det blir jobbigt för hundägarna att pulsa i snön så ligger skiten precis bredvid gångvägen istället för nån meter ifrån.

Vidrigt, vidrigt, vidrigt.
Jag vet att det finns massvis av hundägare som sköter sig exemplariskt.
Men flertalet i mitt område verkar strunta i att ta upp skiten även om det står en stor gul skylt att det inte är tillåtet att rasta sin hund inom bostadsområdet. En dag mötte jag en kvinna i morgonrock som var ute med hunden…

Kommunen har nu även infört massa stationer där det står information om olika saker som miljö, vett och etikett och i samband med det finns det hundbajspåsar att tillgå…
NOG FÅR VARA NOG!

Tack för att du har något att säga!

