Allt för dig min prinsessa.

Alexis hade som sagt feber torsdag och fredag. Sedan var den borta. Men på fredagen anlände diarré så här har vi haft en mysig helg…
Vi skulle åkt till buspalatset igår men eftersom att Kristoffer hade sitt Chrons och Alexis var dålig så fick det bli till att ta det lugnt.

Nätterna ska vi inte prata om. Alexis har sovit bra fram till klockan tre ungefär. Sedan håller hon låda flera timmar. Nästan så att det inte är nån idé att försöka mer och helt enkelt bestämma att det är morgon.
Jag visste inte om hon skulle vara dålig idag också så hon är hemma från förskolan.

Igår gjorde jag en ny omgång bröd men när jag skulle skrida till verket så fattades det 50 g jäst så jag fick pallra mig till affärn. 
Min första tanke var att ta cykeln för det tar lika lång tid, egentligen. Eftersom att jag ska skrapa rutor osv. Men mitt tillstånd tillät inte att slösa energi på cykling så jag tog bilen…
In på ica, scannade och betalade en och femtio kr (rundat till två) ut i bilen å så skulle jag till och starta.
Det var inte sådana planer som bilen hade för mig.

Batteriet måste egentligen bytas för det har börjat att inte palla trycket för kylan.
Jag ringde kristoffer och beklagade mig. Han skulle ringa efter hjälp men först skulle han byta en jätterolig blöja på Alexis. Jag orkade inte vänta så jag stoppade en man som såg snäll ut och som stod parkerad bredvid mig. Frågade om han kunde hjälpa mig.
Han hade inga startkablar men det hade minsann jag.
Han sa att vi kunde prova även om ingen av oss visste hur man gjorde.
Men det fanns beskrivning på kabelpaketet.

Sagt och gjort, pärlan startade.
Tack, tack snälla du, sa jag.
Under vårt samtal så sa jag att jag inte ville fråga en tjej, för dom kan väl inte sånt här.
Och han tyckte som så att det nog hade varit bättre än att fråga honom.
Men vi fixade det och tack så mycket för hjälpen.

Körde runt en stund innan jag landade hemma.
Som sagt, jag skulle tagit cykeln.
Brödet blev gott och på natten sov jag som en klubbad säl fram tills dess att Alexis inte ville sova mer.
BVC idag. 18 månaders kontroll. Ska fråga lite om diarré då. Härligt va?

Dessutom snöar det som aldrig förr.
Brrr som Alexis säger.

Tack för att du har något att säga!

