Vakna nätter men goa kramar.

Natten till torsdagen var ingen bra natt.
Alexis kunde verkligen inte somna om efter att ha vaknat vid tre tiden.
Hon brukar, nu för tiden, vakna till då. Säga ett par ord men sedan somna om.
Om hon inte ville ha vatten. Då somnar hon efter att ha fått det.
Men nu var det ingen hejd. Grät och gnydde. Försökte komma till ro men lyckades inte.

Vi tog upp henne till vår säng (vilket vi egentligen vet endast funkat på henne när hon var yngre). Men hon somnade en liten stund. Tills katt(jäveln) kom och jamade i örat på henne…
Då började vi om ifrån början. 

Jag satte mig i soffan med henne. Då somnade hon.
När hon sovit en stund la jag henne i sin säng. Klockan var runt halv fem då.
Hon sov några timmar till sedan dags för frukost och förskola.

Tröttast igår var nog både jag och Kristoffer. Alexis sov ju ruset av sig under sin dagliga vila.
När hon kom hem från dagis så var hon varm men jag trodde det berodde på att hon just kommit ur sin overall. 

Detta bildspel kräver JavaScript.


Lite bilder från veckan

Senare kändes hon fortfarande varm och hade inte den vanliga aptiten.
Min pappa sa ”När de matvägrar brukar det tyda på sjukdom men det är ju inte hon”.
Så vi konstaterade att hon helt enkelt bara inte var hungrig.
Fast sen så var det ett evigt klängande och gnällande så jag tog tempen.
Japp, feber!
Så hon fick flytande alvedon. Först ville hon inte ha det men så kom jag på att hon var måttligt intresserad av att morfar drack kaffe när vi pratade på skype.
Jag frågade om hon ville ha kaffe. 
Då gick det som smort och hon ville bara ha mer men det går ju inte.
5 ml räcker.

Jag befarade att natten till idag skulle vara likartad den föregående men hon sov som en stock.
Vaknade klockan fem, låg och pratade för sig själv en 40 min. Då fick hon komma in till oss och prata av sig istället.

Idag är hon hemma. Febern finns inte där lika tydligt men hon är lös i magen och gnällig så       vi får gosa massa idag. Just nu sover hon väldigt tidig vila. Vilket kan bero på hennes tidiga uppvaknande. 
Det konstiga är att hon varit så gott som sig själv under febern så därför fanns det ingen större anledning att misstänka något. Men feber det hade hon,
Krya på henne för idag är det fredag.

Dessutom snöade det igår…

One thought on “Vakna nätter men goa kramar.

Tack för att du har något att säga!

