Att ändra en frisyr.

Varför ska det vara så himla dyrt att klippa sig OCH färga håret hos frisören?
Jag skulle kunna klippa mig själv men då är det en enormt stor risk att det blir väldigt, väldigt fel.
Färga kan jag också göra. Köpa lite på affärn och fixa.
Men det blir liksom aldrig lika fint som när ett proffs gör det.
Och skulle jag färga mitt hår precis som jag vill ha det så kostar det.

Sist gick både klippning och färg på 1600-1700 kr.
Jag har mycket hår och har inte tänkt korta ner det. 
Vill jag ha en basfärg och slingor på det så kostar det!
Jävla skit.
Jag får nöja mig med klippning i salong och färgning hemma.
Eller bara klippning.

Men än hade jag inte tänkt gå till frisören. 
Det tar jag innan jul.
På tal om det så borde jag ringa och höra med min frisör när sista öppningsdagen där är innan jul. Jag klipper mig inte hos någon annan och min frisör blir bara dyrare och dyrare.
Men samtidigt är jag den nöjdaste på stan när jag lämnar salongen.
Innan jag träffade min frisör hade jag frisörskräck just för att ingen riktigt har förstått sig på min hårtyp och mina lockar.

Smakar det så kostar det!

6 thoughts on “Att ändra en frisyr.

  1. Förr några månader sedan testade jag att klippa luggen själv. Det gör jag aldrig mer! Vilken katastrof. Men 1600-1700 ÄR mycket pengar. Ruskigt dyrt skulle jag vilja säga.

  2. Hjälp vad dyrt! Jag klipper mig hos en bekant och får betala 200 kr. 😀 Nu har jag inte klippt mig sedan maj, börjar bli dags…

    Färgar gör jag alltid på egen hand, men visst vore det sjysst att göra allt på salong en gång. Men 16-1700, det får man ju en herrgårdsweekend för. 🙂

Tack för att du har något att säga!

