Idag är det fikadag. Eller fairtradedag?

Det är tydligen fika-dag idag.
Har jag aldrig hört talas om.
Det snackas om fairtrade-kaffe.
Vissa fikar varje dag, varannan dag eller så.
Inte en gång om året.
Hur ska jag nu tackla det här?
Jag fikade senast i tisdags då vi var på lite kalasfirande hos Alexis kusiner. Deras mamma fyllde år.
Jag fikar inte varje dag.

Har redan fikat denna veckan, som sagt.
Ska jag eller ska jag inte fika idag?
Det blir nog inte.
Jag tar en skopa glass istället.

2 thoughts on “Idag är det fikadag. Eller fairtradedag?

Tack för att du har något att säga!

