Working mom.

Jag har fått jobb. Lite mer än 2 månader som arbetssökande. Det är ett deltidsjobb vilket innebär att jag är arbetssökande på halvtid. Kommer kännas lustigt.
Känna sig lite vuxen.
Dra mitt strå till stacken.

Hoppas det blir som jag tror och att jag kommer trivas. Det blir vad man gör det till. Jag är iaf peppad!
Grattis till mig å jag önskar att vi hade lite mer pengar nu så vi kunde fira med nått gott!

Det gjorde min farfar å pappa en gång när jag fick sommarjobb som yngre.
Jag minns att de var på väg för att handla. Jag fick besked via telefon. Sprang ner för trappen å skrek att jag fått jobb när de var påväg mot bilen. De gjorde tummen upp och hem kom dom med en kladdkaka.
Jag undrade varför eftersom att pengarna på den tiden verkligen inte växte på trän.
Det var för att fira min anställning, givetvis.

Vi får fira när papprena är påskrivna istället!
En bra dag, idag.

Postat med WordPress för Android

7 thoughts on “Working mom.

Tack för att du har något att säga!

