Kanelbullens dag

Full fart från morgon till kväll och nu skulle jag duschat men jag orkar verkligen inte. Så det får jag försöka ta imorgon innan lillan lämnas på dagis. 

Idag har jag bland annat varit på stan och köpt nya kläder inför intervjun. Alla byxor jag äger är alldeles för stora och ser inte klokt ut så jag behövde ett par som passade. Köpte även en ny skjorta så nu kan jag göra succé på arbetsintervjun.
Sedan har jag varit på affärn, hämtat Alexis på förskolan.

De har dessutom haft fotografering idag så sedan får vi, förhoppningsvis, finfina bilder på Alexis.
Sedan har jag pratat massa i telefon(kanske för länge). Bakat bullar då det är kanelbullensdag, gjort köttbullar med stuvade makaroner, förberett fläsket inför kroppkakorna i morgon. Första gången jag provar på att göra det själv.
Jag gissar att jag kommer prata med pappa imorgon då jag håller på å förbereder och fixar. Han är ju proffs på kroppkakor.

Just för tillfället så kokas det lite potatis som även det ska vara till kroppkaksmeten imorgon.
Kristoffer tog nattningen ikväll då jag har ont i ryggen av alla göromålen.
Jag får ta hand om en pipande katt som även han vill ha uppmärksamhet.

Sen, när jag hämtat andan så antar jag att bullarna ska provsmakas.
God kväll.

2 thoughts on “Kanelbullens dag

Tack för att du har något att säga!

