Ett skönt gung.

Helgen har varit skön.
Igår hade jag huvudvärk hela dagen och mådde inte jättebra men det gjorde Kristoffer för han skurade köket från topp till tå och inte nog med det, han städade hela lägenheten. Själv.
Egentligen borde han få en stor eloge. Bra jobbat liksom.
Jag tänkte att han kunde få ryggmassage.
Men så tänkte jag igen.
Varför ska han belönas eller få massage bara för att HAN har städat hela lägenheten själv? Det har jag gjort otaliga gånger och det är inget som borde belönas utan nått som ska göras utan diskussioner.
Så det blev en puss på kinden och en klapp på rumpan för lite uppmuntran kan ju karlar behöva 😉

Detta bildspel kräver JavaScript.


Några få bilder från helgen.
Igår gjorde jag en pannacotta med morotspegel.
Jag var skeptisk till den men ville prova.
God, faktiskt.
Receptet hittade jag i det nya numret av Vi Föräldrar.

Provade även göra morotsmuffins som också fanns med där.
Lite matigare så vi kan ha dom som mellanmål till Alexis. Hon fick smaka en igår och ville bara ha mer.
Så det var ett gott betyg. 

Alexis är nu på förskolan och lämningen gick prima, som alltid nu för tiden.
Trodde hon skulle fälla en och annan tår nu när hon varit ledig sedan torsdags men icke. Vinkade glatt hejdå och gick in å lekte.
Skönt för mig.
Jag ska nu kika efter lite jobb, även om jag har ett på G.
Slutintervju på fredag, så då kan ni hålla tummarna för mig.

Troligen så får jag det, men det är bara deltid, så jag kan ju ha ett deltidsjobb till 😉

2 thoughts on “Ett skönt gung.

  1. Rätt tänkt! Du har gjort det många gånger förut så en klapp räckte gott 😉 Håller en tumme för att det ska gå bra på fredag. Kanske är det lagom att börja med deltid?

    Kram

Tack för att du har något att säga!

