Läget under kontroll

Pratade med pappa idag. Det lät som om att han var vid gott mod och repar sig bra. Han ska stanna på sjukhuset några dagar till så allt är i schack innan de skickar hem honom igen. Viktigt att sköta sin diabetes helt enkelt.
De hade bett honom om att sluta röka, men han sa åt mig att säga till min bror att komma in med ett paket. Han lät nästan arg när jag sa att jag inte skulle hälsa det vidare haha.
Då är väl allt som det ska? 

Alexis är på förskolan. Såg hennes avdelning vara ute och gå när jag var på affären. Tur att  hon inte såg mig, då hade det blivit kalabalik. Lämningarna nu för tiden går bra. Kanske tack vara hennes nya snuttis(mössan). Igår kunde hon inte somna, då testade jag med att ge henne mössan. Då var det bättre. Så antagligen är den viktig för henne nu, av nån anledning.

Jag har dessutom en jobbintervju i sikte. Men det är inte än förrän om ett tag. Heja mig!

2 thoughts on “Läget under kontroll

  1. Skönt att din pappa är bättre men visst borde han sluta röka. Nu och bums… Men lätt är det inte,

    Håller tummarna för att det ska gå bra på intervjun!
    Kram

Tack för att du har något att säga!

