I väntans tider.

Egentligen måste jag städa för annars gror det igen.
Måste sluta tänka att ”jag tar det sen”.
Men sedan kom jag på,
att vi faktiskt är två.
Varför är det bara jag som måste röja?
Kanske ska jag min röst höja.
Sedan ska det tvättas,
Nä nu jävla ska han på plats sättas.

Eller är det jag som ska skärpa mig?
Självklart är det inget fel på dig.
Vi är som gjorda för varann
men när fan ska du bli min man?
Jag kan inget om min framtid sia,
för du tänker visst aldrig fria.

Det handlar visst inte om att hålla rent.
Utan mer om att du ska fråga innan det är för sent.
Tills dess får jag gå å damma,
Vad du gör är väl detsamma.

Postat med WordPress för Android

Tack för att du har något att säga!

