Skogen drottning

Att summera helgen gör jag nog bäst i bilder. 
Vi har i varje fall varit i blåbärsskogen och plockat hem lite bär.
Alexis var en drottning som låg mot en mossig sten och mumsade i sig var och var annat bär som vi plockade.

Sedan har Alexis farfar fyllt år så då var vi där och käkade tårta.
Innan vi åkte hem fick Alexis sig även en gungtur (ungen älskar ju att gunga).
Annars så var det som vanligt, träna, städa, tvätta. Men jag behöver väl bara nämna det roliga. Iofs är träning roligt.
Något annat som inte var så roligt med helgen var nätterna då Alexis vaknade och var ledsen hur mycket som helst. Snorig och dan och dreglade som attan.
Vilket gjorde att jag var tvungen att titta in i munnen.
Jora, där hade vi en kindtand i övre käken som spruckit ut.
Stackars liten vad ont hon måste haft.

Detta bildspel kräver JavaScript.


De senaste nätterna har varit bättre. Tack och lov. Började ju nästan få känna på livet med sömnlösa nätter som de flesta andra föräldrar pratar om.
Idag tänkte jag ta en tur med bärdrottningen till biblioteket. Låna lite nya böcker.
Det var en tanke som slog mig när jag kom på mig själv med att tycka att Alexis böcker börja bli tråkiga. På bibblan finns det hur mycket som helst så vi ska nog ta hem några.

Trevlig fortsatt tisdag!

One thought on “Skogen drottning

Tack för att du har något att säga!

