Att dras tillbaka till ett ruggigt förflutet

Jag vet inte vart det kom ifrån men helt plötsligt så sköljdes jag över med gamla känslor, ett visst vemod. Jag undrade för mig själv vad känslan bottnade i och allt jag kunde hänvisa till var gamla känslor från förr som gjorde sig påminda.
Händelser som går som ett bildspel på min näthinna.

Och jag antar att det kommer vara så för resten av mitt liv. Jag kommer sköljas över av gamla minnen som får mig att må dåligt för stunden.
Jag lever ett bra och rikt liv nu med människor jag verkligen gillar och trivs att vara kring och ingen kan göra mig illa. Jag vet att jag är älskad och aldrig kommer vara ensam.

Men jag lever med ett förflutet som inte alltid är så trevligt och minnen uppenbarar

Jag, som liten

Jag, som liten

sig i from av en doft som direkt kopplas till ett gammalt minne som triggar igång olika känslor hos mig.
Förr kom dom oftare. Jag var svagare som person, inte trygg i mig själv. Då drogs jag med, jag drogs ned och låg där ett bra tag.
Nu kan jag identifiera mig med mitt förflutna, det är en del av mig och jag accepterar det.
Därför dras jag inte med lika lätt men vemodet ligger kvar ett tag som ett tunt täcke och jag fryser.

Men nu har jag en egen familj som värmer mig. Som omfamna hela mig med kärlek och som finns där för mig, alltid.
För alltid.
Det finns ingen anledning till sorg. Jag är mest ledsen över att allt som hänt mig kunde hända. Jag trodde att det var skillnad på vuxna och barn, att vuxna var de kloka.

Jag skulle inte vilja att mitt liv började annorlunda för då hade jag inte varit jag idag.
Det är därför allt är lättare att handskas med nu.
För jag har accepterat och slutat älta för mig själv.
Jag mår bra nu, är nästan hel.
Kärleken har helat mig.

3 thoughts on “Att dras tillbaka till ett ruggigt förflutet

  1. Så fantastiskt du skriver! Vilken insikt och klokskap du besitter. Alexis har tur som har fått dig till mamma 😀 Så lite kärlek på det och det mesta ordnar sig…

    Kram

Tack för att du har något att säga!

