Fin fint

 

I helgen var vi ute i skogen i Fridas pappas stuga.
Ungarna bjöd på en livlig natt. Aldrig sett Alexis så arg, ledsen och dundertrött.
Sisådär vid tio tiden då Frida skulle köra å hämta sin syster somnade Alexis. Hon och jag följde med. Så fort motorn startade så nickade Alexis till och somnade.
Sen när vi kom tillbaks fortsatte hon att sova för att sedan vakna och leva rövare.

Ungarna gnällde om vartannat men det är inte lätt att vara på ett nytt ställe eller att bli fibrig. När en ny dag anlände så var det nya tag.
Eftersom att barnen inte var pigga efter natten (egentligen inte vi föräldrar heller) så fick gubbarna stanna hemma med de små liven medan käringarna drog till skogs och plockade svamp mitt i björnjakten. Plockade även lite blåbär men det var de inte så gott om.

Trevligt var det i alla fall. Måste ut i skogen snart igen. Ta med lunch och sitta på mossan och mysa. Det är väl det bästa, utomhusfikat.
På tal om fika så bakade jag lite bullar efter träningen igår. Vi väntade besök i form av Alexis farbror med familj. Lite efterfirande av ett visst födelsedagsbarn (mig).
Alexis fick också paket, med tiara, trollspö och armband. Som kunde blinka såklart.

Det går inte att klaga på helgen. Nu går vi in i en ny vecka med nya tag vad det gäller att söka jobb. Imorgon har jag bestämt att jag ska besöka olika företag för att visa upp mig.
Sedan får vi se hur det går.
Lycka till, till mig själv.

 

5 thoughts on “Fin fint

  1. Håller tummarna för dej när du ska ut på söka jobb turne,det är ett bra sätt att ut och visa upp sej. Lycka till, kram på dej.

  2. Härligt med skogen :). Jag älskar hösten då alla möjliga färger befinner sig i naturen och man kan plocka löv med barnen som man sen kan måla på och \”stämpla\” med:D. Mindre roligt är det väl barn som inte vill sova och skriker, jag hade det problemet idag… på bussen med :S hoppade av 3 stationer tidigare för att han skulle bli tyst. Tänkte jag skulle ge dig ett bloggtips http://ekep.blogg.se/ en pojkmamma som just nu håller på att bygga på sitt hus.:) Dom har byggt allt från grunden och håller nu på med övervåningen. Väldigt inspirerande (?) kök 😀 Massa recept och massa tips på bokförslag bjuder hon på i bloggen:D .
    Ha det så gott ♥
    Kram

    • Absolut och vilket bra förslag med löven. Det borde vi göra här hemma (eller snarare i skogen).
      Ska titta in bloggen, den låter väldigt intressant i alla fall.

      Det är pinsamt när sådant händer och allas blickar är på en. Då är det lika bra att bara gå av.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

