Skogen är på väg att börja brinna

Okej, jag har inte fyllt år en och jag brukar bestämt hävda att jag fyller år på sensommaren.
Imorgon är dagen då jag blir 24 år och nä, det är inte sensommar.
Hösten har kommit till stan. 
Allt jag har lärt mig i skolan om årstider verkar inte stämma, för innan hösten är det sommar. Jag går och väntar på sommaren. Här har det verkligen inte varit någon vidare sommar. En enda gång har vi varit vid stranden. Bara till att ladda om inför nästa sommar.

Men som sagt, hösten har gjort entré. Träden börjar smått skifta i färg och kvällarna blir allt mörkare och ljus behövs tändas och så kan man mysa upp sig lite i soffan med lite kaffe.
Fast det lär inte blir för mycket kaffe då nya studier visar att för mycket kaffedrickande minskar chanserna att bli gravid. Och även om man dricker litervis med coca-cola eller så. Men det kan vi stryka direkt. Det är kaffet jag får tänka på, om jag ska tro stenhårt på den där studien. 

Höst. Höst. Höst.
Det känns faktiskt ganska bra.
Luften är så härligt frisk. Och långpromenaderna skulle behöva dammas av och sättas igång med igen.
Bra med frisk luft för min förkylda dotter som hade en hiskelig hosta inatt. Stackars liten. Försökte med det mesta men inget funkade. Hon ville så gärna sova men den där hostan gjorde det omöjligt.
Ska köpa nån hostmedicin och nässpray till henne idag.

Framåt halv fem så la jag henne på mig i hennes soffa på sitt rum och så kom det frisk luft från fönstret vilket verkade vara rena medicinen för henne för där somnade hon bra. Vågade knappt lyfta över henne till sin säng för hon låg så bra på mig. Men jag låg mindre bra och började frysa lite så hon fick gå över till sin säng och jag in till min. Så sov hon fram till klockan åtta. Jag med. Kan jag säga. Men det var inte läge för någon förskola. Hade inte varit rättvist mot henne när hon bara är gnällig, snuvig och hostig.

Allt jag egentligen ville säga med detta inlägg var, välkommen hösten!

Tack för att du har något att säga!

