Bättre sent än aldrig

 

I fredags käkade vi bakad potatis med skagenröra. Till det, en kall öl.
Ibland behövs det där lilla extra minsann 😉
Sedan vet jag inte vad som hände med helgen. Lördagen var det lite demonstrationer på stan, nästan så att jag trodde att det var första maj. 
Men det var, som jag fattade det, först nazister ”rasister” som höll sitt tal till hälsinglandsfolket. Det har skett tre våldtäkter här på kort tid och det beskyller dom de icke nordiska folket på…

Ett tag efter deras ”framträdande” så var det antirasisternas tur att säga sitt.
De hade fler åskådare än de föregående. Ja, vad ska jag säga som saken?
Jag säger bara att alla är lika värda och det går inte att dra alla över en kam. 
Säga att allt folk av en annan nationalitet är kriminella bara för att det råkar vara några brott som begåtts av utlänningar, om man får kalla det så.

Sedan är det en annan sak om vi tar in för många, innan vi ens kan ta hand om befolkningen som redan bor här i landet.
Vi gick hem från demonstrationerna medan det ännu var en lugn stämning och medan det inte regnade. Den där mjukglassen vi talat om att käka innan fick utebli.

I söndags tränade jag osv, åkte en sväng till min gamla arbetsplats och hälsade på gamla godingar. Det blev bara jag och Alexis då Kristoffer vaknade sjuk…
Alexis har varit smått förskyld sedan hon började förskolan. Mer andra dagar, mindre andra. Idag var jag valet i kvalet att ha henne hemma men jag skickade iväg henne ändå. För hon har ju varit förkyld så länge nu. Och ändå klarat av förskolan så hon fick gå dit. Vi får se hur tapper hon är. Somnar väl snart 😉

Idag är det ingen vanlig dag för det är dagen då Emma Broberg kommer hit. Hon ska nämligen plugga på fortsättningskursen på skrivarlinjen här i Bollnäs. Några dagar varannan vecka i ett år kommer hon att botanisera här i Bollnäs. Så det ska bli kul.
Dessutom kommer hon att träna med mig, ännu roligare!
Simhallen har dessutom öppnat igen så nu kan jag gå å ta några simtag.

Här är några bilder från Alexis fästmans ettårskalas.

Detta bildspel kräver JavaScript.


 

Tack för att du har något att säga!

