”Mammamama, nä”

Bilder från kalaset i helgen ligger fortfarande i kameran så ni får vänta lite extra.
Vad som mer får vänta är hela världen känns det som.
Jag är så laddad, och taggad på vad dagen har att erbjuda mig medan Alexis är på förskolan men när jag lämnar henne i tårar på dagis och ”mammamamm, nä. Mamama” Då sugs allt ur mig och väl hemma vill jag bara sitta och räkna ner tiden tills jag kan hämta en sovande tös.

Men det är inte lika hemskt som jag trodde, att lämna henne i det skicket. För jag vet att hon har det bra och roligt när jag väl har gått och hon funnit sig till rätta. Men jag önskar att jag kunde vara där hon henne hela tiden och säga att allt är okej. Hon vet ju att jag kommer tillbaks, tror jag.

Igår satt jag och fick ordning på CV och PB. Fixat till det lite. Skrivit ut och nu redo att lämnas till andra händer. Jag hoppas att jag får ett jobb inom en snar framtid. Pengar får man aldrig för lite av när man har barn. Och inte annars heller för den delen.
Nu ska det hända ett och annat här hemma. Jag ska städa innan jag kan lugna mina nerver och ägna mig åt söka jobb.

2 thoughts on “”Mammamama, nä”

  1. Visst känns det i mammahjärtat när barnen gråter men som du säger så har de det bra och det får man tänka på. Vet att sonen ibland inte ville gå hem för han hade det så roligt 😀

    Lycka till med jobbsökandet!

    Kram

  2. Det är jättejobbigt att lämna ett ledset barn på dagis. Vår äldste var så’n i början. Jag ringde direkt när jag kom till jobbet och då var det så bra, så bra – han lekte och hade hur kul som helst. Men när jag skulle gå var det inte kul. Men det går över!

Tack för att du har något att säga!

