Inväntar ett bakslag

Nu är vi inne på tredje dagen som Alexis är på förskolan själv och jag har just kunnat börja slappna av.
Igår blev det inga tårar. Varken för mig eller Alexis.
Men idag när jag skulle lämna henne, en liten snorig tjej, så började hon protestera. 
Fast det var verkligen i yttersta laget. Lite gnäll men det gick lika snabbt över som det kom.

Hon trivs på förskolan och har verkligen fastnat för en utav pedagogerna.
Hon är en trygg tjej, har jag förstått. Det är därför det går så bra.
Jag inväntar ett bakslag. Precis som om att jag måste förbereda mig psykiskt för vad som kan komma.

Och jag måste faktiskt kommentera det heta ämnet som folk snackar om.
Vädret (bara en liten parentes i allt förskoledravel)
Vad har hänt?
Helt plötsligt är det kjolväder igen.
Men det är väl inte långvarigt så det är bäst att ta vara på värmen.

Vi får se hur många det blir på träningen ikväll om vädret ska vara så här bra. Jag ska träna i alla fall. Sedan kan jag väl sitta på balkongen och njuta av kvällssolen.
Hur spenderar ni de sista varma dagarna av den här sommaren? 

2 thoughts on “Inväntar ett bakslag

  1. Vad skönt att det går så bra för henne. Då är det för dig att börja njuta av tiden då du kan göra saker som behöver göras och även ha lite egen tid :D. De ”sista” sommardagarna kommer spenderas med jobb, fortsätter sedan denna underbara värme så blir det till att slappa lite samtidigt som de skuggiga stunderna under dagarna kommer att spenderas med att söka jobb 😀
    Dock så håller jag tummarna för att det ska vara varmt och soligt nästa helg 😀

    Hälsa familjen!

  2. Så skönt att det går fortsatt bra på förskolan. Skulle det komma ett bakslag så är det ingen katastrof. Sådana brukar gå snabbt över när barnen är trygga och det verkar Alexis verkligen vara!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

