Trött, tröttare, Alexis.

Kristoffer är redo att ta emot! Älskar deras miner.

Kristoffer är redo att ta emot! Älskar deras miner.

Alexis var nog uppe före alla tuppar idag.
Hon gick upp klockan sex.

Eller rättare sagt, hon fick upp oss så att vi kunde släppa lös henne. 
Hon ville inte ligga å mysa på morgonen. Jag ville ha åtminstone en timme till men nix.

Vilket resulterade i en väldigt trött tjej när vi kom hem från förskolan. Hon somnade nästan samtidigt som jag bytte hennes blöja. Så jag skippade hennes lunch så fick hon gå direkt på vilan. Där hon har sovit i en timme nu. Låter henne sova ut. Hon lär vara hungrig när hon väl vaknar.

Imorgon är det första dagen som jag liksom ska säga hej då och… gå hem… utan henne.

Idag fick hon vara ute utan mig. Hon lekte på bra och hon är knappt med mig när jag är på förskolan heller. Hon tittar efter mig ibland. 
Det känns som om att det kommer gå bra. Och jag hoppas att jag slipper några tårar.
Då blir det ännu svårare för mig att lämna henne.

Åh!
Ja. Jo. Hmm. Hon är stor nu.
Det är nog bara jag som känner mig liten.
Liten mamma.

Tack för att du har något att säga!

