Fredag

Då var denna inskolningsvecka till ända. 
Idag sattes föräldrarna på prov minsann.
När alla barn skulle ut fick vi föräldrar stanna inne. När Alexis gladeligen hade gått ut så tog jag små steg till ytterdörren hela tiden. Ville kika ut.
Men de hade stora fönster i personalrummet så vi kunde kika på våra småttingar.

Alexis gick ut utan besvär och hade inte brytt sig nämnvärt att jag inte var omkring.
Vilket känns bra, självklart, men lite så här. VA?! Saknade inte du mamma?
Fast när jag gick ut lite innan alla skulle in och äta så kom hon ju springandes och ville hälsa. 
Men bara hälsa lite, få en kram, sedan leka igen.
Jag gick inte fram till henne så fort jag gick ut, utan satte mig på en bänk och så fick hon upptäcka själv att jag var där.

Ska vara med på måndag också för att se hur hon är efter helgen. Sedan får hon börja med sin 15 timmarsvecka.
Hon får vara 15 timmar i veckan nu när jag fortfarande är arbetssökande.
Hoppas det går bra vid lämningen. Blir ju mer påtagligt när jag ska gå iväg än när hon släpptes ut med de andra barnen idag. Det är ju roligt att vara ute.

Det känns som om att jag har växt lite idag också. När jag överlämnade omsorgen till fröknarna. Jag ville gärna liksom vara med, rätta till, fixa och dona men nä! 
Back off. Jag har försökt vara i bakgrunden bara så får Alexis ta för sig själv.

Nu är det helg och ikväll blir det tacogryta.
Nån mer som ska ha taco?

3 thoughts on “Fredag

  1. Vilken kavat liten unge du har … som sin mamma! 🙂 … Nej vi ska äta räkor idag och lite ostar och smått och gott … men taco låter också spännande. Det är något som jag alltför sällan äter faktiskt

    Kram!

  2. Du är en klok mamma! Vårt största uppdrag är faktiskt att göra dem oberoende av oss. Inte nu och inte i morgon men gradvis så att de en dag ska vara trygga och självständiga individer! Jag har en kusin som är 33 år och bor hemma. Säger inte mer…

    Kram

    • Ja. Jag har en känsla av att min ena lillebror kommer gå samma öde till mötes som din kusin.
      Riktigt så hade jag inte tänkt ha det med mina ungar. Även om man stundvis aldrig vill att de ska lämna boet.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

