Vart ska jag lägga alla sakerna?

När det är varma dagar och jag och Alexis bara ska göra något snabbt ärende så är det dumt att släpa på hela skötväskan. 
De senaste snart 16 månaderna har även skötväskan varit mitt ställe att lägga plånbok och nycklar i.
När jag och Alexis skulle till affären för ett tag sedan och jag varken ville släpa på skötväska eller jacka så stod jag i hallen och undrade vart fan jag skulle göra av allt då?

Knöla ner allt i mina fickor?
Det skulle inte se klokt ut.
Då slog det mig att jag har en hel drös med handväskor som har fått hänga och samla damm nu när jag lever livet som morsa.
Det är en handväska man lägger sådant i när det inte finns någon annanstans att lägga dom.
Jag kände mig så dum. Det var liksom inte självklart längre.
Det fick mig att börja tänka på annat jag kanske glömt under förvandlingen från MIG till MAMMA.

Kanske jag kommer hitta tillbaks lite mer till MIG nu när sötungen ska börja förskolan.
Första mötet idag och jag trodde inte mina ögon när Alexis började leka precis som om att hon hade varit där förut. Då kanske  det blir lättare för mig att släppa taget sedan när hon ska vara där själv. 
Det återstår att se.

4 thoughts on “Vart ska jag lägga alla sakerna?

  1. Ett positivt första möte och intryck känns alltid bra. Men skulle hon bli lite ledsen någon gång så deppa inte ihop. Barnen brukar bli glada så fort föräldrarna hunnit runt hörnet medan föräldrarna i sin tur kan känna sig oroade halva dagen!

    Kram

  2. Vad roligt att Alexis genast fann sig tillrätta … det tyder på att det är en liten trygg tjej … men jag glömmer aldrig när jag vissa morgnar såg två små ledsna barn (mina tvillingar) vinka av mig från dagis när jag skulle gå … och tyckte det var jättejobbigt. Men det hör till och kommer säkert hända dig någon gång också.

    Ännu ett steg är taget …. Kul va?

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

