Veckan i korthet

Ni kanske tror att jag gått i graven men så är det inte.
Sanningen är den att jag varit på resande fot.
Det bar iväg till Kalmar igen. Men först en visit hos Frida över natten.
Jag körde ju själv med Alexis denna gången så det var lite nervöst för hur det skulle bli. Men allt gick som smort.

Väl i Kalmar så tog Emma emot oss med sin öppna famn. Där spenderade vi natten. Jag åkte ner tidigare än tänkt för jag ville åka till Växjö å hälsa på Mikaela som jag inte träffat på fem år.
Då hade hon bara ett barn + ett i magen. Nu har hon tre trollungar varav den minsta är en månad äldre än Alexis.
Han var lite hårdhänt till en början men sedan gick de å kramades så fint.
Var hur trevligt som helst. Long time no see. Men så ska det inte bli igen, kom vi överrens om.

På kvällen den torsdagen blev det vin på Emmas balkong. Och Alexis festade på vindruvor. Jag tömde inte Emmas vinkyl för dagen efter var det överraskningsfest för min farmor på hennes 70årsdag. Hon hade ingen aning men anade nog ugglor i mossen. Ett fantastiskt kalas med himla god mat osv. Inte varje dag det är 70årskalas! Men jag var nykter för jag hade Alexis + att jag var chaffis.

I lördags var det klassåterträffen vid slottet. En liten skara av en så stor samlades och snackade om vad som hänt sedan sist. Två blivande mammor, jag, två vindrickare och så Josse. 6/29. Bra där va? Vi får se om det blir en större nån annan gång. Trevligt hade vi iaf och det blev senare än vad jag hade tänkt men det verkade göra susen för Alexis.

Dagen efter, igår alltså, när vi skulle hem och hon inte sovit så länge som hon skulle kunnat så sov hon i bilen. Först de två första timmarna på resan.
Och sedan efter ett matstopp och ett blöjbytestopp så sov hon igen… I tre timmar! Jag körde på och körde på medan hon sov. Dum vore jag annars. Hon vaknade lagom till vi var i Gävle. Där stannade vi å åt för att sedan sjunga hela vägen hem. Vilket handlade om en timme.

Underbart att vara hemma igen. Vi har saknat Kristoffer som två tokar. Alexis har frågat efter sin pappa titt som tätt så jag har knappt vågat nämna honom på hela veckan. Borta bra men hemma bäst.
Min dator verkar inte vilja starta så ni får vänta på en bildkavalkad åter igen 🙂

Postat med WordPress för Android

7 thoughts on “Veckan i korthet

  1. kul att höra att allt va bra. lite trist att jag inte kunde komma. Vilka var dessa två blivande mammor? sofie är den ena det vet jag 😀 men vem är den andra?

      • aha va kul för henne 😀 verkar vara många som ynglar av sig i klassen 😀 Ja nästa gång ska jag vara med 😀 men jobbet gick denna gång före då det ej gick att byta helg med någon!

  2. Det var ett mycket kärt återseende! Jag var till o med lite nervös denna gång eller ja typ av en nervositet såsom ” vad ska jag ha för kläder, vad ska jag bjuda på osv”. Riktigt roligt att få träffa Alexis med. Har sagt det förut men säger det igen hon är så himla söt ! Så gosiga kinder och ögonen så fina. Henne får du gömma för killarna sen ;). Barnen pratade om Alexis flera dagar efteråt.

    Yaakob var på sjukan igår… igen. Och hans knä är likadant än. så han ska äta en medicin till nästa vecka och har det inte gått över då så ska dom söva honom och öppna upp knät. Jag hoppas på att han får slippa det, usch.

    Ha det så bra, skönt att resan gick bra ♥
    Tack än en gång för att ni kom det var så roligt att träffa er. 🙂
    KRAM

    • Ja, det var verkligen kul. Och det gick ju alldeles utmärkt alltihop. God fika också dessutom. Även om Alexis snodde allt jag tänkte äta haha.
      Att det aldrig kan bli bättre för Yaakob då. Hoppas verkligen han slipper att bli nedsövd och hela den biten!
      Vi ses snart igen hoppas jag!
      Vet inte när jag åker ner nästa gång. Allt hänger på om jag får jobb eller inte 🙂
      Men 5 år ska det inte behöva gå igen.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

