Sommar och sol… nä, regn

Jag måste erkänna att jag inte tränat på tre veckor. Jag har liksom varit inne på något semestermode. Men idag tog jag mitt pick och pack och tog av där jag slutade (fast utomhus, i regnet. För det tyckte instruktören var en perfekt idé).
Det där med att äta vettigt har också kommit av sig. Men nu jävlar!
Jag får skippa glassen och bara köra på jordgubbarna eller vad det nu kan tänkas bjudas på i sommar. Kanske en och annan bulle, det är som sagt bara sommar en gång om året.

Vädret går lite upp och ned. Någon strand eller något bad har det inte blivit något av men jag lovar, jag ska bada detta året.
Förra året låg jag mest på stranden på den skuggiga delen och ammade Alexis. Nu ska vi bada och ha sköj! Om bara vädret kan bli perfekt.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Jag hade en hel drös med andra underbara bilder men jag har inte frågat folket som är med på dom om det är ok att för dom att bli förevigade här så ni får nöja er med Alexis, för det mesta.
I fredags var jag med Anna hos en kompis till henne och drack lite vin. Sällskapet gick sedan hem, förutom jag och Annas kompis som ville ta tempen på Bollnäs innan vi gick hem. Egentligen ska man ska sluta när man är på topp, kom jag på dagen efter.
Lördagen var det vila, vila hela förmiddagen. Kristoffer åkte till jobbet lagom till det var dags för Alexis att vila så min skalle fick må bra.
På kvällen bjöds det på grillat hemma hos Kristoffers bror och Anna. Där även svärmor med man huserade och har gjort i två veckor. Men nu är de åter på hemmaplan.

Igår var jag på fotspa och har nu investerat i än mer krämer och grejer för kroppen.
Mary Kay. Som jag skrivit om här förut. Toppen produkter för kroppens största organ, huden.
Idag trotsade jag och Alexis vädret och gick ut. Jag har ju investerat i ett fint regnställ åt henne så det var vi tvungna att testa. 

Efter alla tomma dagar här på bloggen har jag samlat på mig material för massvis av inlägg men när de levereras återstår att se.
På återseende. 

2 thoughts on “Sommar och sol… nä, regn

  1. Testar igen. Blir det dubbelt får du radera en. Vilka härliga bilder på Alexis! De när hon badar är bara så fina!

    Lite får man synda under sommaren. Bara det inte blir varje dag!

    Kram

  2. Jag har också syndat svårt nu i sommar … och värre lär det bli. Mannen fyller 70 år om en vecka ungefär och det ska ju firas förstås … Just nu håller jag på att baka provtårtor 🙂 … och de ska ju provas och ätas upp … ha ha …

    Äsch … vi får ta nya tag sedan.

    Kram!

    PS Bilderna är underbara … både på dig och på Alexis …

Tack för att du har något att säga!

