Att gifta sig

Innan jag träffade Kristoffer så skulle jag vara utbildad och ha jobbat med mitt drömjobb ett tag innan jag ens tänkte tanken på pojkvän och allra helst barn. Jag skulle vara en av dom som är över trettio och skaffar sitt första barn.
Jag skulle tänka på att jag hade det bra och mådde bra först.
Men samtidigt som kärleken mellan mig och Kristoffer växte så växte även jag som människa och blev trygg i mig själv och ja, mådde bra.

I dagsläget har jag inte någon vidare utbildning och inte heller mitt drömjobb (vad det nu är). Men jag har Kristoffer och Alexis. En egen familj som har gjort mig hel på många vis.
Jag sa även att jag aldrig skulle gifta mig.
Jag var till och med inne på att aldrig skaffa barn medan jag nu vill ha minst två

Ska jag då gifta mig?
Nä.

För jag har inte blivit frågad.
Ingen har friat till mig.

Och då har jag varit förlovad i två år.
I och med förlovningen så började vi ett nytt spår i vårt förhållande och ett år senare fick vi Alexis.
Som mina följare vet så har jag och Kristoffer inte alltid gått som på rosa moln men en sak har alltid varit säker och det är att vi älskar varandra.

Men att gifta oss?
Jag har tänkt att… om frågan kommer… nån vacker dag…
Hur skulle jag vilja ha det då. Borgligt, kyrkligt, på stranden, hemma…
Skulle jag gå all in med klänning, festlokal, blomsterarrangemang och hela den biten.
Enklast vore borglig vigsel och det känns mera som mig.
Samtidigt som jag vill dela det hela med de närmaste. 

Vi kan gifta oss borgligt och ha en fest efteråt.
Jag kan gifta mig borgligt och ändå lägga lite pengar på en extra vagant klänning (som inte är avsedd för att vara en bröllopsklänning utan mer afton). 
Det skulle även funka och ha det intimt med bara oss och Alexis (+ vittnen).
Men skulle jag då ångra att jag inte tog det kyrkligt eller offentligt överhuvudtaget?  

Jag som inte ens hade tänkt gifta mig.
Fast jag har ju inte blivit frågad.
Samtidigt så är det skottår i år.
Men jag vill nog bli frågad.

Jag är en väntande ungmö. 

2 thoughts on “Att gifta sig

  1. Då hoppas jag att du får frågan annars får du ställa den själv. Livet blir inte som man tänkt men det intressanta är att det kan bli bättre 😉

    Kram

Tack för att du har något att säga!

