Hon var där hela tiden

Någon är nyklippt och det är inte jag. Nej det är den här unga fröken som nu har befriats i från behåring i ögonen. Det enda jag gjorde var att klippa lugg då inget annat behövs, än. 
Och är det en större klippning så ger jag över jobbet till min frisör.

 Igår kom svärmor med sambo hit med en stor familjepizza som vi alla kunde dela på. Sedan fick de hjälpa oss med att sätta upp en rullgardin i Alexis rum så att hon kan sova ostört av sommarens ljusa kvällar och nätter.

Inatt har hon sovit som en stock och det är knappt att hon förstod att det var morgon när hon vaknade. Vaknade gjorde hon för det hörde jag igenom babylarmet.
Men när jag kom in i hennes rum så fanns det ingen Alexis i sängen. 

Inte har väl ungen lärt sig klättra ur redan?
Då hörde jag hennes röst, men vart i hela friden var hon?
Jag tittade bakom filten som hängde över sängkanten…
Hittad!
Jag fick för mig att någon kommit in och tagit henne där ett tag.
För jag hade nämligen sagt åt Kristoffer att han inte behövde låsa dörren när han gick till jobbet i morse. Vissa gånger så vaknar Alexis av det där klicket som blir när dörren låses.
Ingen barnarånare hade varit på besök, det vara bara gullungen som hade gömt sig.
 
Vi har börjat kika efter potentiella hus. Även om jag inte riktigt har kommit underfund med om jag är en husmänniska. Kanske vi skulle testa hyra hus först?
Jag vet att jag skulle kunna bo i ett hus. Men det är ju resten, allt ansvar.
Men jag borde ju skaffa mig lite fler vuxenpoäng 🙂 

Jag har ju snart ett förskolebarn liksom. 

Tack för att du har något att säga!

