Snart men inte än.

Alexis är sig själv igen och det är väl bara härligt?
Väl.
Ja, självklart vill jag inte att min lilla bebis (läs; 15 månaders bebis) ska vara sjuk men samtidigt så var hon så gosig då. Hon gosar massvis annars också men inte lika mycket som när hon var sjuk.
Dessutom så verkar det som om att hon har kommit in i en mammaperiod då jag är den bästa att tillgå så jag ska väl inte klaga.

 Vilket får mig att inse att mina dagar med henne är räknade. Hon ska skolas in vid förskolan i augusti och verkligheten kommer ikapp. Jag ska börja söka jobb på allvar. 
Har sökt lite sporadiskt innan men det är nu det börjar. Livet, verkligheten.
Nu förtiden så drömmer jag till och med om olika jobb jag kan söka.
Jag har även drömt att jag fått jobb och hur jag skulle lösa allt med hämtning och lämning på dagis (låter som om att jag är ensamstående. Kanske mer är jag som håller i trådarna).

Det, om något, känns som långt borta. Att det där vardagliga pusslet nu har kommit till mitt bord.
När jag får jobb så ska det finnas tid till allt. Jobb, kvalitetstid med familjen, träning osv.
Det är nästan så att jag längtar efter att få lösa pusslet. Och förhoppningsvis får det att fungera. Men jag och Kristoffer är inte direkt några svåra människor att ha å göra med så det ska nog funka finfint 🙂

Jag hoppas att jag slipper gå som arbetssökande en allt för lång tid. Och hoppet är det sista som lämnar människan, sägs det.
Ikväll ska jag på möte för hudvårdskonsulter. För att se om jag kan bestämma mig ang. om jag ska börja. Det återstår att se.
Jag vill jobba med människor, samtidigt som jag vill använda kroppen.
Och nä, jag tänker inte bli prostituerad.
Jag kan tänka mig vad som helst som ger inkomst, som är inom lagen.
 
Men än är jag föräldraledig och inte arbetssökande.
Just nu sover Alexis. Jag hade tänkt baka bullar men jag är ju föräldraLEDIG.
Så det tar jag sedan. 

2 thoughts on “Snart men inte än.

Tack för att du har något att säga!

