Sista kvällen i Göteborg …

… för den här gången.
Jag visste inte hur mycket jag hade saknat staden förrän nu.
Jag har inte haft ett riktigt sug efter att åka till Göteborg innan men nu när vi har varit här och resan går mot sitt slut så längtar jag till nästa gång vi återvänder till hit.
Men är Göteborg en stad jag skulle kunna bo i?
Jag trodde det förut men…
… Nej, storstadslivet lämnar jag åt de andra, lite mer stressiga.
När alla butikerna var stängda igår tyckte jag att det var mycket folk på stan ändå.
Men idag… vid tolv och allt öppnade… JISSES!

Krisskross, hit och dit. Och inte för att tala om ljudvolymen överallt.
Skulle det alltid vara så där när jag går på stan så hade jag blivit eremit.
Nu är det säkert mycket turister (inklusive oss själva). Så det är en jävla tid att vara här.
Norrmän, tyskar, svenskturister osv.
Men trevligt har vi haft det ändå. Det ska vi inte sticka under stolen med.
Första dagen var kanonväder och då passade vi på att besöka Liseberg.
Resterande dagarna har det varit molnigt och lite duggregn men vi har varit på språng.
För att inte tala om hur mycket språng min farmor var igår när vi hade ätit färdigt på ett matställe i Götet.
Ett ställe med ett högt trappsteg mitt i allt.
Där föll min farmor och slog rätt i en stol.
Började blöda, blev omskakad som resten av oss i samma lokal.

Läskigt men jag ska meddela att hon mår bra nu, efter omständigheterna.
Med en blå fläskläpp och en svullen hand.
Stackars farmor!
Till de som undrar kan hon säga att hon varit i slagsmål på resan.
Jag har en tuff farmor ska ni veta.
Imorgon ska det vara det värsta av alla väder, hela vägen hem.
Vi får se vart vi stannar och vad som händer på hemvägen.

På tisdag blir det ett besök på Öland, en heldag med alla.
Nu när vi ändå ha hyrt en buss och har den en dag extra.
Så tar vi oss lätt från ett ställe till ett annat i samlad trupp.
Det är jag och två av mina syskon, farmor och pappa då förstås. Och min egna lilla familj! 🙂 Så det ska bli trevligt. Än är semestern inte över.

Jag kommer bjuda på en bildkavalkad när jag kommer hem, va så säkra!
Och kanske en mer detaljerad historia, inte bara massa pladder om vädret.
Nu ska jag duscha i brist på annat att göra här på hotellet.
Dessutom är det en liten febrig tjej som ligger och sover.
Fler tänder på G, förmodligen.
God kväll!

2 thoughts on “Sista kvällen i Göteborg …

  1. Vilken tur att din farmor klarade sig undan så bra ändå … det är nog inte första gången som någon har ramlat från det där trappsteget. Såna är bra förrädiska 😦

    Göteborg är en stad som jag också älskar men som jag besöker alltför sällan … Konstigt det där … man håller sig på sin kant av Sverige som ju för min del är ”ostkanten”

    Ha en god fortsatt roadtrip med de dina …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

