Glad Midsommar

…även om det blev en regnig sådan här på västkusten.
Men glad midsommar kan det vara ändå för vi har haft det bra.
Förmiddagen började med Universeum med allt vad det innebar. Sedan lunch för att sedan fortsätta mot diverse midsommarfiranden som hölls i stan.
I duggregn men med hoppet uppe. Vi hittade en uteservering i närheten av midsommarstången där vi satt under skydd.
Vädret var varmt bara blött.

Igår var vi på Liseberg och åkte karusell och spelade på godishjul med blandade resultat.
Alexis åkte karusell med ett leende från ena örat till det andra medan hennes föräldrar satte hjärtat i halsgropen på spökhotellet gasten.
En lyckad dag med exemplariskt väder.
Jag tvingade Kristoffer att åka en läskig, Atmos Fear. Annars höll vi oss till lite mindre attraktioner då Kristoffer inte vågade så mycket mer.
Fast han åkte även Balder så lite släppte han till, på det planet.

Just nu sitter vi här på hotellet och myser med jordgubbar och gin &tonic för de som inte mår illa.
Ätit dåligt idag så nu sköljde ett illamående över mig. Tvätta gör vi en våning ner för nu har vi varit på resande fot ett tag så det blir lite att röja upp. Lika bara att göra det nu medan vi inte har något planerat.
Imorgon ska det bli reko väder på förmiddagen men sedan fortföljer det i samma anda som idag så kläder efter väder så är semestern räddad.
Hotellfrukosten ska vi inte ens tala om!
Vi äter och proppar in så det står härliga till och det gäller även Alexis.
Vi är mätta långt in på dagen. Billigt för oss 😉

Men jag längtar hem lite grann. Bara vara vi tre.
Inget ont med alla nära och kära men borta bra och hemma bäst. Så är det ju.
Vår drömsäng, min dusch, mitt kök, mina saker. Men här är det minst lika bra, nästan.
Vi har några fler härliga dagar här i Göteborg innan det bär av till Kalmar igen. Då ska vi ha en heldag på Öland och bete oss som riktiga turister.
Turist i mina egna gamla trakter.
Den 27 juni åker vi hem igen. Till Min säng, mina saker.

Hoppas att ni har haft en underbar midsommar. Ätit gott och gosat med nära och kära.
Ha det gött (som en göteborgare skulle säga):

Här är det för övrigt goa gubbar i varje hörn.

4 thoughts on “Glad Midsommar

Tack för att du har något att säga!

