Imorgon startar vi motorerna

 

Idag har nästan dagen D kommit.
Packningsdag
För imorgon bär det av till första anhalten: Västerås.
Där väntar det trevligheter på tu man hand med Frida. Sedan umgås med våra bihang och älskade barn.
På lördag far vi till Kalmar och där väntar en grillfest med syskonen. Ska bli riktigt kul.
De där syskonträffarna är väldigt sällsynta nämligen. Där vi träffas allihop samtidigt.
Men den här gången hoppas jag att alla kommer. Det borde inte vara några konstigheter.

Jag har ju 5 syskon men det är bara 4 av dom som jag träffar. Den yngsta är på mammas sida och av förklarliga själ så innebär det, tyvärr, att jag och han inte har så mycket kontakt heller.

På söndag ska jag träffa Emma.M som hade två hemlisar som hon inte ville tala om men som jag tvingade henne att berätta. Hon har skaffat en cab(bil).
Men det var inte det enda.
Hon ska bygga ett hus också. Eller ja, få det byggt till sig.

Det gjorde mig sugen på att bygga ett eget hus också, gärna på tomten bredvid hennes, i Kalmar. Men det är drömmar för oss.
Vissa (läs: Emma) gör det till verklighet.

Roligt som attan för henne!

På tisdag ska vi till farsan där jag hade tänkt besöka farfar/farbrors grav. Sedan till pappa och planera resan till Göteborg som äger rum nästa onsdag. Och inte att förglömma, lämna över Ville till Alex som ska vara kattvakt när vi är i Göteborg.
Vad som händer där näst får ni helt enkelt läsa om senare.
Just nu håller Kristoffer på och bränner en skiva med go musik som jag kan lyssna på när jag kör igenom Sverige. Annars kanske jag somnar, och det vill vi ju inte.

Dessutom så verkar det inte som om att Alexis kan packa sin egen väska?!
Jag som trodde att hon var en stor flicka nu. Bäst att jag tar tag i det där och gör det åt henne.

 

5 thoughts on “Imorgon startar vi motorerna

  1. Ja tänk stora tjejen som kan packa själv. Ta det lugnt i trafiken i morron, och se upp för alla bildårar som finns efter vägarna. Ha en skön semester , vi ses också snart. Kramis till er ♥

  2. Så kul att träffa syskonen! Jag har också fem syskon och vet vilket projekt det är att samla ihop alla till en och samma träff. Vi brukar sällan lyckas. Men i alla fall fem av oss syskon brukar träffas samtidigt en gång per år 🙂

    Vet inte om du såg mitt svar på bloggen? Ialla fall hade jag tänkt att använda infobanden när vi far bort där det är mycket folk. Min mardröm är att barnen plötsligt ska försvinna, vilket är fort gjort. Lite lugnare känns det då om dom har ett infoband med våra mobilnummer på. Inte för att vi kommer att slappna av och sluta passa dom, men jag känner att det är en liten trygghet ändå 🙂

Tack för att du har något att säga!

