En riktig proffsfotograf…

Idag hade vi planerat att städa osv för väderprognosen såg inte lovande ut inför idag. Men vi vaknade av strålande solsken och det har varit bra väder hela dagen så då var vi även ute hela dagen.
Vilket var perfekt då vi kunde testa våra skills på vår nya vän, systemkameran.
Så här blev några av bilderna jag tog (ena bilden får tala för sig själv, det var rysare på tvn).

Detta bildspel kräver JavaScript.


Än är jag inget proffs men övning ger färdighet.
Nästan så att jag kastade mig i varje buske som jag såg för att det kunde bli en bra bild.
Efter promenaden åt vi glass (inte bra för fläsket) och Alexis fick teståka en sådan där femkronorsmojäng (även smaka isglass). Det verkade hon tycka om.
Vänta bara till vi kommer till Liseberg. Då blir det till att åka barnkaruseller.
Mest bara de som går runt, runt men ändå 😉

Vi vuxna får åka farligare grejer.

Sedan var dagen slut.
Imorgon kommer en ny.
Det är städning och träning på schemat.
En typisk söndag.

8 thoughts on “En riktig proffsfotograf…

  1. Det gäller att passa på … det är kul med systemkamera … min pajade i Thailand av fukten och jag har inte köpt någon ny ännu (jag får se framöver). Många fina bilder blev det … och fint härinne också med nytt sidhuvud och allt! Härligt!

    Kram!

  2. Blev ju jätte fina bilder! Vad är det för kamera du har?

    svar: Haha! JA, det där nyttigare livet skjuts oftast upp på morgondagen. Men jag känner efter alla kalas som nu varit behöver nog kroppen sig en ”avgiftning” 😉

    (och jag måste tydligen använda mitt fb konto nu när jag kommenterar?)
    Kram – En pojkmammas vardag

    • Vi har en nikon D3100.
      Och jag hoppas på att lära mig lite mer av inställningarna så att korten kan bli riktigt bra.

      Du behöver bara logga in via facebook (twitter eller wordpress) om du trycker på de små ikonerna.
      Men annars, om du inte vill logga in på det viset, så skriver du bara i dina uppgifter.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

