Vår tid är nu

Lyssna på låten medan du läser:

Det är mycket känslor i rullning. Precis som för ett år sedan.

Då jag hade en liten bebis i min famn. Inte trodde jag att den härliga turen på Soliden skulle få ett sådan sorgligt avslut. Meningen var att vi skulle utforska Öland ännu mer men när pappa ringde den 7 juni förra året för att berätta att farfar hade dött hade jag ingen lust alls.
Till någonting.
Och samtidigt hade vi en liten bebis som spred så mycket kärlek och gjorde mig glad. Det var så konstigt. Föds någon så dör någon.

Nu är jag glad inför den kommande semestern men med den förs tankarna på förra semestern. Då farfar inte orkade längre. Han hade spenderat sitt sista år in och ut ur sjukhuset men han ville inte dö där inne.
Han ville att det skulle gå snabbt. Bara ta slut.
Inte ”få en stroke och sedan bara vänta på döden” som han sa.

Han föll ihop och var borta direkt. Det var så han ville ha det.

Idag skiner solen, precis som för ett år sedan. Men det är långt ifrån den värmen som var då. Olidligt varmt.
Nu försöker jag prata väder i hopp om att inte fälla en tår då jag tänker på att min farfar faktiskt inte lever längre.
Att han faktiskt inte ska följa med till Göteborg med resterande familjemedlemmar.
Vi hann träffa honom en sista gång och han hann träffa Alexis.

Det var tur att vi inte åkte till Kalmar en vecka senare som vi först hade tänkt.
Allt har sin mening.

När farfar dog så sattes tankarna på en Kalmarflytt i rullning och en vacker dag kommer det ske. Inom loppet på två år är vårt mål.
För att finnas där med de nära och kära medan de faktiskt är i livet.

5 thoughts on “Vår tid är nu

  1. Hej! Jag hittade precis hit. Måste lämna ett avtryck och beklaga sorgen efter din farfar. Kan säga att jag läste med låten i bakgrunden och fick rysningar, för det va så sorgligt och så fint på samma gång! ❤
    Massor kramar!

Tack för att du har något att säga!

