Sjukstugan

Det gick lätt att natta Alexis igår (som det alltid gör) men sedan när hon sovit i nån timme så började hon vakna titt som tätt. Mitt i natten när Kristoffer går in och tittar till henne så känner han att hon är väldigt varm.
Jag hade också noterat det de gånger jag var inne men då var hon inte stekhet. Ena gången darrade hon lite då jag var inne men jag tänkte att det var väl inte mer med det.

Men då när Kristoffer sa att hon var så brännhet så kom jag in och kände jag också. Oj oj vad varm hon var.
Stackars lilla gumman hade 39 graders feber så det blev febernedsättande, kallt vatten och av med pyjamasen. Och inte kan väl vi låta henne ligga ensam, sjuk, i sin säng? Så hon sov med oss.
Eller ja. Hon satt upp och pratade med sin vattenflaska när vi försökte sova vidare.
Men sedan var inte det kul och alvedonen kickade in och hon somnade.

I alla fall för en stund. Var en liten sisodär natt. Hon vaknade och var ledsen osv.
Sen somnade hon en sammanhängande timme innan Kristoffer skulle stiga upp för jobbet. Så vaknade hon och jag behövde gå på toa och hon ville inte sova själv så vi gick upp.
Ett gott tecken var att hon inte var lika het på morgonen och att hon fick i sig den portion gröt hon alltid äter.
Dock så sover hon som en stock igen. Jag hade räknat med att vi bara skulle stiga upp, äta frukost och så skulle hon sova igen. Och så blev det.

Jag hade också velat sova men jag tror inte att jag kan somna om igen så jag får vänta till kvällen.
Jag har inte heller känt mig helt hundra nu i några dagar. I förrgår så kändes det som att jag hade feber (med blandat illamående) men det var inget jag tog reda på.
Igår hade jag inte alls samma grej men istället var jag körig i magen och lika är det idag. Så vet inte vad det är med oss här hemma. Men i övrigt känner jag mig inte sjuk.

Dessutom ska den lilla tösen bli stor. Den 8 augusti börjar hon i förskolan. Vi fick den förskola vi ville ha så det kommer bli alla tiders! Även om inskolningen kommer ta knäcken på mig!!

3 thoughts on “Sjukstugan

  1. Hittade precis hit och lär säkert fortsätta att spana också. =) Alltid intressant att läsa om andras liv och deras barn som är i samma ålder som min son Albin.

    Ang. förskolan så kommer det säkert gå kanon bra! Vi har precis skolat in våran son , som normalt sätt har jäääätte svårt för nya människor och andra barn, och det har gått hur bra som helst. Jag hade förväntat mig två långa veckor med gråten i halsen men så var inte fallet. Vi kunde lämna honom utan problem redan dag 4 och allt har gått så mycket bättre än förväntat =) Sen är ju givetvis alla barn olika men tänkte bara ge dig en liten inblick av att det faktiskt kan gå riktigt bra också =) Lycka till!
    Kika gärna in på min blogg också =)

  2. Grattis till förskoleplatsen. Kul att ni fick den förskola ni ville ha. Det kommer att gå kanon men jag vet hur det kändes… Men barnen brukar ha det hur bra som helst!

    Krya på er och kram!

  3. Skönt att ni också fick den förskola ni ville ha. Men jag känner också att det kommer bli ganska jobbigt med inskolningen. Jag ska öva att lämna bort henne som attan i sommar så kanske det blir lite lättare… 🙂

Tack för att du har något att säga!

