Underbara helg

Helgen kändes som rätt lång ändå.
Vi har tagit det lugnt mest.
I fredags käkade vi bakad potatis med skagenröra. Hur jävla gott var inte det då?
Super!
Jag visste inte hur mycket jag saknat den rätten förrän jag åt den.

Vi gick en promenix runt om i Bollnäs och tog en omväg förbi coop och köpte Nystart, bröd i LCHF-stil, och glass. Så traskade vi hemåt igen. Vi käkade lunch på balkongen för första gången i år och det var till Alexis förtjusning. Hon fick kungliga mellanmål lördagen till ära nämligen fattigariddare. Jag älskade det som barn så nu fick Alexis smaka på livets goda ting. Hon åt utan protester. Jag ska prova på att göra chili con carne till henne på fredag när vi får pengar så att jag kan handla diverse bönor som behövs.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Bilder från helgen… konstigt att det enbart är på Alexis 😉

Men åter till helgen.
Vi tänkte tagit lunchen på Bolleberget igår om vädret var stabilt men i lördagskväll fick jag en förfrågan om att medverka i en visning av Mary kay‘s ansiktsprodukter. Där vi fick prova diverse krämer osv. Det bjöds dessutom på fika.
Jag köpte en del produkter vilket brände till i plånboken men det är dryga och mycket bra grejer. Bara efter första användningen så kändes min hud annorlunda.
Vi provade även peeling på läpparna vilket jag senare på kvällen upptäckte var himla effektivt och härligt.
Slipp flagnande läppar och lypsyl i oändligheten.
Men det var inget jag inhandlade för jag tänkte att det behöver jag ju inte men nu när jag fått se effekterna av det så gav det ringar på vattnet men det får bli en annan gång.

En annan gång kanske det blir redan på nationaldagen då jag ska gå på ”spa”behandling med samma gäng. Fast istället för ansiktet är det då fokus på fötter, ben och rakning.
Spännande!

2 thoughts on “Underbara helg

Tack för att du har något att säga!

