Byta framrutan på bilen

Min lilla skruttenutta har börjat klättra på allt och ska försöka komma upp i och på allt.
Vilket resulterade till att en stol föll nästan pladask ner. Jag var på min vakt för jag hade sett det där scenariot innan så hon klarade sig men chocken sköljde över henne så det blev några tårar. Lilla gosungen.

Dessutom så ville hon vakna kl fem idag. Hon har sovit hela natten (hon brukar alltid vakna en gång per natt för att somna om när vi sitter bredvid hennes säng) så då vill man väl gå upp extra tidigt. Inte ville hon mysa mellan oss en timme till. Jag kan gå med på uppstigning kl 6, inga konstigheter.
Men det gick liksom inte att förhandla så jag gick upp med henne så fick Kristoffer sova lite till innan han skulle bege sig till jobbet.

Jag trodde hon skulle somna direkt efter frukosten men det tog en stund. Sedan somnade hon och jag förväntade mig egentid i en timme. Det blev en halvtimme. Men efter de där tårarna som åsamkades av chocken somnade hon och sover än och lär sova åtminstone nån timme till.

Under tiden har jag hört med olika bolag för att se vad de tar för att byta framrutan på bilen. De har nämligen uppkommit en spricka efter ett rejält stenskott och det vill jag ha åtgärdat. Han på ena stället sa att det inte är så farligt, rutan kan liksom inte rasa in på mig.
Men jag vill ha det helt, snyggt och lagat.
Dessutom så kan jag få en fjäder fixad samma dag om jag tar det på Bilmetro. När jag var på besiktningen så sa de att en fjäder i vänster framhjul var brusten och kan behöva bytas. Så det ska jag boka in i framtiden så att bilen klarar av alla mil som ska köras i sommar, som vanligt.

2 thoughts on “Byta framrutan på bilen

  1. Mycket att fixa med bilar ibland..hoppas det ordnar sig till en billig penning.

    Jag hade en liten tjej som vaknade halv fem, fem, i ett års tid… Det vara bara att gå upp och när hon somnade om så vaknade storebror 🙂 Vilka tider!

    Så roligt att Alexis har börjat gå nu! Kanske därför hon är extra pigg och strävar uppåt på morgonen… 😀

Tack för att du har något att säga!

