Ute på ett sving

Gick på en promenix för att jag i min enfald trodde att huvudvärken skulle gå över. Det gjorde den inte vilket ledde till att jag avbokade den efterlängtade yogan. Men andra tag blir det idag då det är styrketräning på schemat.
Promenixen hade inte bara ett syfte utan även ett annat, att hitta en lekplats med en bra bebisgunga som inte ligger allt för långt bort.

Jag hittade en och gladast var nog Alexis.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Dessutom fick hon sitta och gräva i sanden. Det var hon nog ännu gladare över. Vilket fick mig att tänka på att vi måste köpa spade och hink till de lilla flickebarnet.
Ett tag trodde jag att hon tänkte gräva till Kina, det var tur att det var dags för hemfärd där ett tag! 😉
Det blåste för djävligt så min plan att äta mellis ute fick bli en annan dag så den åts hemma.

Dessutom gjorde jag en LCHF-lasagne igår med fetaostsås och grejer. Hur gott som helst!
Alexis och Kristoffer käkade vanlig lasagne.
I min lasagne skulle det innehålla lite chiliflingor, det stod inga exakta mått. Självklart tog jag för mycket men då kom jag på att den rätten är perfekt för förkylda människor.

7 thoughts on “Ute på ett sving

  1. En bra näsrensare med andra ord! Annars är lasagne väldigt gott. Borde nog testa jag med…

    Klart Alexis ska ha spann och spade. Det hör bara till!

    Kram

  2. Jag försöker komma i från att jag tycker sandlådor är så äckliga. Känner att det kommer bli en jämn kamp mot ”äcklighet” som förälder. 🙂

    • Jag hoppas att jag också kan komma ifrån det. Men ett steg i taget.
      Jag låter ungen kladda när hon äter, det är ett steg på rätt väg.
      Alexis kan till och med damma (det har hon tagit efter sin pedantiska mor).
      Jag försöker verkligen låta henne leva ut och självklart borde hon få gräva i sandlådor…..
      😉

Tack för att du har något att säga!

