Barnpassning

När jag städat, handlat, förberett mat och dessutom tränat i fredags så kom jag hem till en vas med blommor. Då hade Kristoffer varit iväg och fixat det medan jag var borta.
Dessutom fick jag lite choklad. Vilken gullig gest och klart att jag blev glad!
Kvällen avslutades med lite vin.

Igår (lördag) var det dags för middag och Alexis skulle ha barnvakt för första gången.
Vi lämnade utan problem, hon satt och lekte med sina kusiner och var inte alls reserverad som hon annars kan vara. Så det bådade gott. Hon hade just vaknat innan vi åkte och vi petade i henne mat innan vi åkte till restaurangen så det var de bästa möjliga omständigheterna.

Vi beställde in mat och satt och njöt av surret från övriga gäster. När vi fått maten så frågade jag Kristoffer om han tror att det går bra. Tänk om hon skriker och skriker när hon upptäcker att vi inte är där. Jag bad Kristoffer ringa och fråga gång på gång vilket han inte gjorde för han sa att om det är nått så ringer dom. Självklart.
Jag åt stekt röding, stekta grönsaker med hummersås. Sedan var det pressad potatis till och jag tog bara en liten gnutta. Kristoffer tog en black and white pizza. Till det tog jag ett glas rött och Kristoffer drack rom och cola.

När vi ätit upp fick jag detta mms:

Så då förstod jag att allt gick bra och vi beställde in efterrätten.
Jag tog italiensk glass med baileyscoffe. Kristoffer tog Tiramisu och cola.
Gott!

 

 

 

 

 

 

 

Detta bildspel kräver JavaScript.


Barnpassningen hade gått bra och hon hade fått banan och majskrokar och lekt och haft sig och då kändes det bättre inombords. Gick ingen nöd på henne medan vi njöt av varandras sällskap. Känner jag mig inte lika ”elak” som lämnat bort henne. Jag trodde att jag skulle vara cool vad det gäller den situationen medan Kristoffer skulle vara den nojige. Men det var ombytta roller 🙂

En härlig helg har det varit och idag är det strålande väder och då har jag ingen lust att sitta inne. Vi får se vad som händer.

4 thoughts on “Barnpassning

  1. Man behöver lite ”barnfritt” ibland och det var ju skönt att det gick bra denna första gång. Och gott och trevligt hade ni det också. 🙂 Kram!

Tack för att du har något att säga!

