Helgen spås bli bra

 

Idag är jag en supermamma/sambo för idag är jag aktiv och produktiv.
Har just städat här hemma vilket innefattar allt.
Nu sitter jag och pustar ut, hämta andan som ska hålla resten av dagen.
När björnen har vaknat vankas det lunch, efter det ska vi till affären så att jag kan förbereda kvällens middag, sedan så borde jag göra mig nytt LCHF-bröd.

Och inte nog med det, jag ska på en timmes spinningspass kl halv fem.
Efter en sådan insats så kan väl Kristoffer färdigställa middagen medan jag är och förbränner lite fett, eller hur? 🙂
Till middag blir det coleslaw, klyftpotatis(till Kristoffer), och en god köttbit. Jag tar nog lite extra sallad till för att bli mätt.

Imorgon ska Kristoffer jobba lite övertid, sedan blir det en runda på stan. Jag vill ha något nytt på mig för imorgon har vi bokat bord på restaurang. Flickebarnet ska ha barnvakt för första gången. Hur det går för henne och för oss återstår att se. Kommer vara konstigt att helt plötsligt ha lite romantisk tid med min älskade.
Dessutom så känns det som om att vi gör något dumt mot Alexis som inte inkluderar henne i denna kväll. Men vi behöver det nog.

Ladda batterierna, se in i varandras ögon, hålla hand vid middagsbordet, skåla i vin!
Det tåls att tillägga att vi även får skjuts till och från festligheterna, så vi kan njuta av goda viner (måttliga, för sedan ska Alexis hem och nattas. Vi kan helt enkelt inte tappa omdömet helt. Även om jag nu för tiden bara tål ett glas vin för att sedan vara på lyset).
Helgen ser ljus ut med andra ord och lär vara slut innan vi hinner blinka.
Men tur då att första maj är i antågande och ännu mer ledighet väntar (men vänta nu, jag är ju föräldraledig = ”ledig” hela tiden).

 

3 thoughts on “Helgen spås bli bra

  1. Låter perfekt! Ni behöver tid för er själva och Alexis är så stor att hon klarar av en kväll med barnvakt. Man får inte glömma bort varandra nämligen… Fast jag minns när vi reste bort första gången utan barnen. Så tomt det var och vi kände oss nästan halva. Ändå var vi bara borta tre dagar!

    Ha en härlig helg nu!

    Krma

  2. Ni gör helt rätt – och lilltjejen klarar sig utan er en kväll – jag lovar 🙂 Och så är det ju som någon sa en gång att det är viktigt att fortsätta träffa varandra medan man fortfarande kommer ihåg sin partners förnamn och inte bara mamma eller pappa 😉

Tack för att du har något att säga!

