Sjukling

 

Igår åkte pappa hem för att fylla år idag.
Eller han hade ju fyllt år även om han stannat ett par dagar längre men idag ska han firas.
Han fyller 50 år och jag kan inte vara med och fira det. Jag hade självklart firat honom om han var på plats men nu får de andra göra vad de kan för att han ska känna att han är 50 år.
Han blir firad med semester i juni när hela högen ska till Göteborg och bo på hotell.

Det har varit trevligt att ha pappa här och det kändes underligt när han åkte. Då var jag själv igen. Ingen att koka extra kaffe till, äta frukost själv (med Alexis såklart, men ensam vuxen) osv. Men jag hoppas att han har fått mersmak och kommer att hälsa på snart igen.

Igår eftermiddag så var det ettårskontroll för lilla damen. De där sprutorna alltså, stackars lilla tjej när det sticks och hon ville bara till mamma. Ajaj, dumma tanter. Men nu är det gjort. Fast vaccinationen fick sina konsekvenser. Fick feber efter att hon somnat för kvällen och så hade som säkert lite ont i låren där hon blivit stucken. Försökte i nån timme att få henne att sova i sin säng men jag tyckte synd om henne så hon fick sova mellan sina föräldrar inatt och sov ganska bra tycker jag.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Nu på morgonen försökte jag få i henne lite frukost och sedan Alvedon. Hon vägrade gröten så hon fick välling istället. Sedan somnade hon på mig, väldigt mycket tidigare än vad hon brukar men hon är ju sjuk den lilla sötnosen. Få se hur det går med henne idag. Om hon blir för mammig så får jag skita i den efterlängtade träningen. Har inte varit på gymmet på en vecka så jag är taggad men fortfarande lite, lite förkyld.

Igår så syndade jag bigtime ifrån min LCHF-kost. Det värsta någonsin. Jag åt en kebabrulle och så lite vanlig choklad på kvällen. Blö! Kände mig fet direkt. Jag som tyckt att jag sett hur jag gått ner i vikt ser nu bara ett fetto i spegeln igen. Antar att det är psykiskt det där. Kötta på gymmet denna veckan!

Löning idag. Hur känns det? Det är väl lite som min pappa sa. Pengarna rullar in och på några sekunder rullar de ut igen.
Unz,unz.
Pengar är livet för utan pengar inget tak över huvudet om vi inte går och får bidrag då är allt löst… eller? 😉

 

3 thoughts on “Sjukling

  1. Kan du inte skriva lite om dina tankar vad det gäller kost och motion? Jag behöver all inspiration jag kan få och om du aldrig har fuskat mer än så måste du ju vara sjukt motiverad! 😉

Tack för att du har något att säga!

