En utmaning

har jag fått av Alfamamma
Så här går den till:
– Besvara frågorna och publicera på din blogg.
– Välj 11 nya personer som du utmanar och länkar till.
– Hitta på 11 nya frågor och skriv i ditt inlägg.
– Berätta om utmaningen på deras blogg.
– Utmana inte personen som utmanade dig.

1. Vilken tidning är din allra bästa och varför?
Just för tillfället läser jag bara en enda tidning och det är Vi Föräldrar. Den har små tips, rolig fakta, frågor och svar. En salig blandning.

2. Vad imponerar på dig?
Omtanke. Att någon kanske har ödslat sin dyrbara tid för att göra något för mig.

3. När du är på second hand och loppis, vad kikar du då efter?
När jag väl kommer till ett sådant ställe så blir det väl nån rolig prydnat, tavla, bra bok.

4. Vilket är ditt drömtema på en fest?
Himmel, rosa moln och sådant 🙂 Vad det gäller barnkalas, barbapapa 😉

5. Om du fick byta liv med en bloggare en vecka, vem skulle du välja?
Oj. Skatan. För hon flaxar hit och dit och går på vernissager osv.

6. Vilken mat brukar du bjuda på när du har gäster?
Vatten och bröd… Nä, nån god fisk med mango chutneysmör kanske.

7. Vart hade du flyttat om du var tvungen att byta stad just idag?
Min hemstad, Kalmar. Om inte det var tillåtet så Göteborg

8. Tre band du vill se som du aldrig har sett?
Jag har ju sett så mycket. Band och band, Eminem, Lady Gaga, Britneys Spears (bara för att liksom)

9. Vilka tv-serier älskade du som liten?
Beroende på vad som räknas som liten, tre kronor, skilda världar, nya tider.

10. Ditt bästa klädesmärke?
Har inget favoritklädesmärke. Köper kläder för de är snygga och inte efter vad det är för märke. Men på skor gillar jag Puma.

11. Vad är det tråkigaste du vet i hela världen?
Utmaningar? Haha. Jag vet inte. Jag har inte den inställningen direkt. Att något kan vara så himla trist. Det är vad man gör det till. Kanske att sitta och vänta på någon som inte kommer i tid!

Mina elva frågor går till Znogge, Miss M, Emma Broberg, Skatan, Afrodite, Om en tjej, Hanna Gerebrant, Onekligen, Emma Molin, Mammabloggen, Pruddelutt.

Och frågorna är:
1. Vad, i din tonårstid, ångrar du?
2. Vad skulle du egentligen vilja jobba som om du hade all möjlighet att bara byta karriär?
3. Varför bloggar du?
4. Hur många fönster finns det i det hus/lägenhet/bostadsrätt/torp du bor i?
5. Vad ville du bli när du var runt 11 år?
6. Röker eller snusar du?
7. Dina bästa egenskaper?
8. Dina sämsta egenskaper (nej detta är inte en arbetsintervju)?
9. Favorit måltid (och gärna tips på recept)?
10. Har du någonsin sagt ”Jag älskar dig” till någon utan att mena det?
11. Kan du nudda naveln med båda armbågarna samtidigt?

5 thoughts on “En utmaning

  1. Ping: Turez´ elva frågor « SKATANS TANKAR

Tack för att du har något att säga!

