Farsan ska hit

 

På torsdag kommer min pappa. Samma dag som min lilla bebis blir ett år och jag vet inte vad som är störst av de händelserna.
Det är nämligen så att min fader aldrig varit hemma hos mig. Och jag kan säga aldrig för den gången han var hemma hos mig var för snart fem år sedan, när han körde upp mina grejer ifrån Kalmar till Gävle. Det var endast dit och så hem igen.

Den här gången har vi tid att umgås, han har tid att se hur jag har det och hur jag har stadgat mig. För mig är i alla fall det en viktig sak medan han kanske aldrig har brytt sig om det. Han kanske bara bryr sig om att jag har det bra, men att se det med egna ögon har väl aldrig intresserat honom förrän nu?
Eller?
Jag vet inte för han säger aldrig något om det.

Men det är inte endast för prinsessans stundande födelsedagskalas som hennes morfar kommer upp. På fredag ska jag, pappa och Alexis även på begravning i huvudstaden. Pappas farbror har dött. Så det blir att bila dit på fredag.
Och om jag ska vara ärlig så tror jag inte att pappa hade kommit upp om det inte vore för att begravningen passande nog blev dagen innan kalaset
och att jag bor närmre Stockholm än vad han gör.
Jag får fråga honom helt enkelt.
Och jag vill inte låta bitter, det ska bli kul att farsgubben äntligen kommer hit och jag hoppas att den långa resan inte avskräcker honom för fler besök.

Innan dess är det mycket inför kalaset som ska fixas. Eftersom att hela fredagen faller bort så måste jag göra så mycket som möjligt innan. Jag ska baka bullar t.ex. Jag har fortfarande inte kommit underfund med vad jag ska ha för fyllning i Alexis tårta. HJÄLP?
Men jag vet hur den ska se ut. Det är en hemlis.
Det finns faktiskt en och annan som fortfarande inte har O.S.A:t till kalaset även om dess datum har gått ut. Så jag antar att de inte kommer … (?)

Dessutom så har jag börjat känna mig en aning krasslig och det får inte förekomma.
Jag har två träningspass kvar på denna veckan. En ikväll och en imorgon. Jag har inte tid med någon åkomma nu. Och absolut inte i helgen. Där med basta.
Jag är nästintill aldrig sjuk och att bli det nu passar sig inte.
Så peppar, peppar.

Och en liten väderprognos: SNÖ!
Vinter, vår, vår, vinter, vår, vår och så vinter… Utan någon höst eller sommar emellan.
Och allt på några månader. Fram och tillbaks.
Skumt.

 

7 thoughts on “Farsan ska hit

  1. Va spännande med 1års kalasplanering =) Min lilla e ju ”STOR” nu så det va ju LÄNGESEN här 😉 In med bilder sen bara, måste också göra det kom jag på =) KRAM

  2. Jag hoppas verkligen att din pappa kommer för att se ert hem och för att fira Alexis. Men jag förstår om du är lite krass och hur dina tankar och funderingar går. Fem år är lång tid. Men fråga du. Det hade jag gjort! Hoppas ni får det riktigt trevligt trots begravningen!

    Kram

    • Ja, det hoppas jag också 🙂
      Känns konstigt att han inte kommit tidigare men är tacksam för att han kommer nu.
      Så vi ska ta vara på de dagar han är här.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

