The game från 1997

Jag har glömt att tipsa om en film som jag såg när vi var i lappmarkerna. Och då menar jag inte på bio utan på VHS (ja ni läste rätt). Filmen har nämligen några år på nacken och anledningen till att jag inte sett filmen förr är nog för att jag var för liten för att se en sådan film på den gamla goda tiden 1997.

Filmen heter The Game.
Med Michael Douglas och Sean Penn.
Jag var tveksam till den först men tyckte att den var klart sevärd. Jag vill inte säga för mycket om filmen för det tar bort all spänning.
Men det är en rik finansman som lever i sin egna lilla värd, han har även ett tungt förflutet.
Han fyller år och får en konstig födelsedagspresent av sin bror.
Ett live-action spel. Ett företag som ger dig upplevelser ut över det vanliga. Det verkar bra, tills allt plötsligt går väldigt snett.

Jag vet inte hur jag annars ska förklara filmen för att inte avslöja för mycket om nu inte ni redan sett filmen. Den hade så många vändningar och det är det som gör den sevärd. Spännande för man vill veta hur det går.

3 thoughts on “The game från 1997

Tack för att du har något att säga!

