Blahablaha

Fredagen den trettonde, jag är inte skrockfull alls.
Tills jag kom till zumban och tyckte att allt var himla konstigt.
– Du kanske såg fel på tiden, säger tjejen i reception.
JAG SE FEL PÅ TIDEN?! Nä.
Men jo, det hade jag gjort. Misstagit fredagen för att vara onsdag och så kom jag en kvart för sent till träningen som är en expressträning och håller endast på i en halvtimme.

Jag som var så pepp inför träningen. Som jag hade längtat.
Zumba för hela slanten.
Fredagen den trettonde började bra men slutade i blahablaha.
Jag blev helt lack för att missat tiden. Snopet liksom. Att jag faktiskt tagit fel på tiden.

När jag kom hem efter den lilla träningen och förklarade allt för Kristoffer så sa han:
Var det inte du som dubbelkollade så att det verkligen var den tiden?
Jag gav honom en arg blick och muttrade:
JO!
Tji fick kontrolltanten, ibland kan även du ha fel.
ÅH!

Bara för att så skulle jag vilja vräka i mig onyttigheter men det är inte direkt så jag löser det om jag missat en kvart på träningen!
Jag har bokat söndag – onsdag med stryrketräning och ett yogapass.
Ja, hör och häpna, Turez på yoga. Aldrig gjort det innan men vill testa nått nytt. Tänk om det är nått för mig?
Men jag känner att det kommer gå åt skogen det också.
Jag kommer prutta alla i ansiktet när jag ska böja och bända min smidiga kropp!

2 thoughts on “Blahablaha

  1. Har aldrig testat yoga men vet att många tycker det är hur kul som helst. Så jag är nästan lite frestad… Får väl se.. Ska i alla fall simma på onsdag 😛 Hoppas kvällen får ett bra avslut ändå för din del.

    Kram

  2. Fredagen den 13:e brukar alltid vara min turdag… konstigt nog och dagen efter brukar bli otursdag. och ja det har stämt även denna gång tur igår otur idag.

Tack för att du har något att säga!

