Tillbaks till verkligheten

En vecka går snabbt och igår kom vi hem efter en veckas vistelse i lappmarkerna.
Det bjöds på skoterturer, lunch i vildmarken, påskmat och mycket däremellan.
Nu när vi legat lite på latsidan så får vi gaska upp och laga vår egen mat, tex.
Idag har vi packat upp allt + städat lägenheten, varit och handlat m.m
Nu som först får jag en stund över och kan blogga lite.

Sedan väntas det rostbrödsbak (LCHF). Har inte gjort det förut, ska bli spännande att se hur det smakar.
Jag har syndat den gångna veckan men det är det slut på nu. Jag har mest syndat i bakelser. Men så serverades det kroppkakor ena dagen och inte tänker jag neka det.
Men nu så, är vi på rätt köl igen.
I och för sig så satt jag på motioncyklen några gånger hos svärmor så det kompenserar väl det hela.

Jag gjorde en observation när vi var på en skotertur till ett gäng med andra skotrar.
Att skotrar här uppe i norr är som mopeder/motorcyklar nere i söder.

Vi fick med oss lite bakelser som vi kan bjuda på, på det stundande kalaset. Jag ska baka lite till. Några i LCHFstil så att de som vill ha sådan kost kan få det 🙂
Sedan måste jag börja tänka på tårtan. Jag vet hur den ska se ut och hur jag ska göra överdraget men innehållet är fortfarande blankt.

För att sammanfatta veckan som gått innan jag kommer över i fel spår så kommer här lite bilder (41 st) i en salig blandning.

Detta bildspel kräver JavaScript.

12 thoughts on “Tillbaks till verkligheten

  1. Vilken härlig påskledighet ni har haft! Vinter men ändå vår på gång! Jag har syndat lite men nu blir det nya tag igen. Man får skilja på vardag och fest 😉

    Kram

  2. Härliga bilder ! 😀
    Veckan ser ut att varit riktigt mysig :). Och kroppkakor är något man inte kan stå emot så förstår dig till fullo;) Snart 1år ♥ lilltösen.

    Den största händelsen för mig i påskveckan var att mamma å hennes micke gifte sig. Var första gången jag varit på ett bröllop. emma ida å emelie kom också 🙂 så var ganska stor dag.

    Kram

    • Precis.
      Ja, det kan jag tänka mig att det var. På många sätt. Varför kom inte resten av barnaskaran? 🙂
      Är det en bra man hon fått tag på, din mor?
      Stort med bröllop. Jag har gått på ett enda jag med, som jag minns 🙂
      Har du ingen bild på syskonen? Länge sedan jag såg dom 🙂

      • Dom andra kunde tyvärr inte komma 😦 markus ville gärna komma men hade ingen som kunde skjutsa honom.
        Jag tror han är bra, det värkar som det iallafall.:) (Den andra hon hade var en
        misshandlare som hette duga. Vet inte hur många gånger hon hamnade på sjukhus pga honom. Men nu är den galningen väck :P.)
        Jag var på ett bröllop som barn var 1år å några månader. Men detta minns jag, det var inte många som kom bara vi 4 systrar och mina barn å yacine, sen mickes bror å mamma 🙂 men vart kul ändå. Kan skicka över en bild till din mail. Jag passade på och ta då vi var där :D. Emelie känner man nog minst igen.
        Kram

      • Usch!
        Tur att hon kom ur det där då.
        Det behöver inte vara fler än de närmaste tycker jag. De närmast släkt och vänner 🙂
        Gör det! Ska bli spännande att se.
        Kram

    • Det skulle ju bli rostbröd men jag tyckte att det mest smakade omelett när jag hade haft det i brödrosten. Då smakade det bättre utan att ha blivit rostat. Men jag tror att jag var för otålig på äggen att vispas pösiga och att jag inte vände i de torra ingredienserna utan bara hävde i det.
      Tror de kan bli bättre om jag gjort annorlunda. Receptet hittar du här: http://mariannslchf.se/ljust-brod/

  3. Fan. Glömde bort att Inez skulle vara påskkärring.

    Och kroppkakor är det bästa jag vet, måste man äta precis så många man vill vilken diet man än går på.

Tack för att du har något att säga!

