Glad påsk

Skärtorsdag.
Klär du ut dig i den här byn och går till affären så får du godis. Alltså endast på skärtorsdagen och inte i en halloweendräkt utan påskligt.
Vad händer för er i påsk?
Känner mig efter i min egna bloggosfär. Tiden är knapp när det vankas avfärd till blåkulla.

Igår för övrigt så syndade jag big time vad det gäller kolhydrater.
Kroppkakor stod på menyn och det finns inte en chans att jag tackar nej till det så jag hivade i 4 st. 5 till lunchen idag, alldeless nyss så snart blir det kroppkakskoma 😉

Alexis har varit lite trasslig de två senaste nätterna. Vet inte vad det kan vara. Vi har samma nattningsrutiner här, som hemma. Hon somnar ju och sover men mitt i natten vaknar hon och är ledsen. Gör hon så i natt får vi ge henne lite vatten eller nått.

Tiden går fort när man har semester och på söndag åker vi hem. Med katten och med oss själva. Ville lär jama de två första timmarna, minst. Inte hjälper det om vi talar om att vi ska hem, åtminstone inte förra gången. Kanske han förstår det nu? Sedan är han alltid pipig första natten så är det inte Alexis så är det katten.

Ikväll blir det att synda i mini format, sushipremiär för mig. Kanske låter som om att jag endast syndar men icke sa nicke. Idag bakade jag och Kristoffer LCHF-bröd som ska has till frukost och så till hamburgare imorgon. Frukostarna har inte erövrats av köpebröd utan består av ev. yoghurt med tillbehör lr ägg, båda delarna funkar också.

Vi får se hur helgen blir. Det är liksom inte jag som styr och ibland kan väl det vara skönt… ibland.
Ha en trevlig påsk och ägga inte ihjäl er.

 

Kanske du får ditt ägg befruktat i helgen?
Den som väntar på nått gott.

5 thoughts on “Glad påsk

  1. Här har befruktats tillräckligt men vi har fått andra eggande nyheter 😉

    Hoppas ni får en fortsatt fin helg och att Alexis sover bättre.

    kram

Tack för att du har något att säga!

