Kalas

Igår blev min sambo 30 år. Och hur firades det då? Kristoffer började dagen med jobb där han blev uppvaktad. Presentkort för massage, godis och alkohol.
Medan han jobbade gick jag, Emma och Frida med familj på stan. Jag skulle köpa present åt honom.

Det blev ett nytt bälte, tshirt och nya mysbyxor. Han är svår att köpa kläder till då han inte tycker om det jag tycker om. Och då måste jag köpa det jag inte tycker är fint för det tycker säkert han är fint. Fast det var ju fint, det jag köpte.

Vi kom hem fem minuter innan Kristoffer.
Emma slog in mina paket som var till honom. Sedan kom Alexis kusiner med sin mor. Kristoffers bror jobbade tyvärr.

Han fick ett presentkort på restaurang där barnvakt och skjuts ingick så att vi kunde gå å vara romantiska å dricka vin. Han fick en kokbok och ännu mer alkohol. Sedan trappade det ner med gäster och vi gjorde oss i ordning för att gå på skrivarlinjens litterära soarè.

Underhållande och bra blandning på innehållet. Alexis ville inte sova i vagnen som jag hade hoppats. Hon ville dansa och klappa händer. Och kanske protestera emellanåt.

Men tillslut kom vi hem och hon fick somna i sin säng och vi högg in på maxmat. Lägg märke till att jag valde lowcarb målet med ramlösa till. Ingen skada skedd. Dessutom är det träning ikväll. Emma är ju här i veckan så hon får hänga med 🙂

Idag ska jag söka ett jobb som jag fick nys om igår av Anna. Bäst att vara snabb och sticka dit. Det tillsätts i augusti för en som ska vara mammaledig vilket blir.perfekt för det är då Alexis ska börja på dagis. Vi får se hur allt blir.

One thought on “Kalas

  1. Grattis till Kristoffer så här dagen efter! Presenterna blev säkert hur bra som helst. Viktigt att mottagaren gillar dem i alla fall 😉

    Lycka till med jobbsökandet!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

