V 13, snart är du här.

Ännu en helg lider mot sitt slut. Men vi har tagit vara på den.
Idag var det t.ex zumba. Efter det gick vi till lekparken och gungade lite med Alexis.
Hon lekte lite i sanden men det gäller att ha koll så inget åker in i munnen.
Hon vet mycket väl att hon inte får därför går det så snabbt in i munnen när hon får tag på något.
Sedan tittar hon på mig eller Kristoffer och ”frågar” om det var okej. Självklart inte.
Nu har hon inte ätit sand men om det ligger minsta lilla skräp på golvet så är det lätt att det åker in i munnen.

På tal om mun så fick hon testa lite bubbelvatten häromdagen. Först förstod hon ingenting men när hon ett par sekunder senare kände hur konstigt det var så grinade hon illa.

Sedan har jag unnat mig lite choklad och det var kanske den som gjorde att det inte var ett kilo jag gick ner denna veckan utan ”endast” 800 gram. Jag är glad så länge det är neråt. Och det var ju faktiskt NÄSTAN ett kilo.
Det kanske är just de där minusarna som gör att jag fortfarande är taggad på att träna och hålla kosten i trim. Att det faktiskt blir resultat.
Mitt nyårslöfte var ju att skaffa mig en kropp som en grekisk gudinna till nästa nyår.
Det återstår att se, projektet är igång.

Jag lät Alexis sitta och plocka med lite bär till mellanmål. Så här såg det ut då:

Kladdigt men roligt.

Det gör inget att helgen är slut, inte just nu.
För nästa vecka händer det grejer. Det gör det iofs denna veckan också, besiktning t.ex vilket jag antar att bilen klarar 😉
Alexis blir 11 månader imorgon.
Men nästa måndag (26/3)! Då kommer Emma B hit och hälsar på.
Och den 27 mars fyller Kristoffer 30 år. Gubbe, alltså. Så det blir fika osv.
Samma vecka är Frida i trakterna så då får jag (vi) träffa henne med familj.
Så jag har all anledning att längta till nästa vecka.

Inte nog med det. I slutet av den veckan åker vi till Kristoffers mamma som bor mycket längre norr ut. Är där nån vecka. Alexis får träffa sin farmor, det skedde senast i somras så det ska bli kul! 🙂
V 13 here we come.

12 thoughts on “V 13, snart är du här.

    • Jag hade flyt i början av mitt projekt med två kilo i två veckor i rad men sedan dess har det legat på sisodär ett kilo eller NÄSTAN ett kilo 😉

      Hon är söt som socker!

    • Det ska bli kul! Och Kristoffer har berättat att det ska bli skönt att bli bortskämd å slippa tänka på att laga mat. Så bäst vi sätter honom i arbete, ingen semester här inte 😉

      • Ska nog skäma bort er båda lite när man nu får chansen och du får väl fuska lite med menyn. Kramis ♥

  1. Härligt när man har något att se fram i mot 😀
    Så härligt smile får en att smälta,
    Hoppas allt går bra på vägen upp när ni/du kör 🙂 (vet att du tar det lugnt ;))

    KRAM

    • Ja, verkligen! 🙂
      Hon är så söt så även när hon gråter tro det eller ej.
      Hoppas på att inte möta några självmordsbenägna renar 😉
      Det gjorde vi i somras, en ensam liten ren. Men han klarade sig med bra marginaler.
      När är din operation förresten?

      • Ja det är jag säker på att hon är :D.
        Ja usch, hemskt när dom bara dyker upp på vägarna.
        Det går framåt :), just nu väntar jag bara på kallelse som ska komma mars-april sa dom 🙂 ska bli skönt att få den gjord.

  2. Du och Kristoffer och lilla Alexis har verkligen mycket att se fram emot … Va kul! … och så har det varit Vårdagjämning också och blir bara ljusare och ljusare. I helgen ska det visst bli rena sommarvärmen.

    Kram på er alla tre … nej, fyra … jag får ju inte glömma Ville. 🙂

  3. 800 g är ju nästan ett kilo ju – bra jobbat! Har liknande bilder på vår dotter med blodpudding i hela ansiktet. Gott var det och kul hade hon, men så kladdigt det blev…

    • De ska ju få kladda när de är små sägs det. Och det är ju inte svårare än så att man städar efter måltiden. Måste jag nästan göra efter varje måltid ändå 🙂
      Men ibland önskar jag att jag hade en städerska 😉

Tack för att du har något att säga!

