Fimpa för gott.

Jag måste lägga ut en video på Alexis krypstil någon dag. Den är lite extra ordinär men hon kommer fram i alla fall. Om det inte är så att hon vill hålla någon i händerna och gå. Men det gör ont i ryggen för den vuxne.

 ”Rökförbud på fler ställen” är dagens nyhet (iaf enligt mig, hittills). JA!
Jippi. För det är inte trevligt på sommaren när jag vill njuta av det fina vädret och äta en matbit på en trevlig uteservering och så kommer det moln av cigarettrök. Då sitter jag hellre inne. Så jag hoppas att det är ett av ställena de tänker förbjuda det på. Men det antar jag. Tänk när det fanns sådana som rökte INNE på krogar osv.
Sedan tycker jag att de ska förbjuda det på konserter också. När det är smockat med folk. Då kanske jag har en precis bredvid mig som röker. Då är det liksom in my face.

Jag har aktivt valt att inte vara en rökare men att vara passiv rökare kan ibland vara oundvikligt. Jag tycker att det är rökaren som ska anpassa sig efter de som inte röker just för att de är dom som har valt att utsätta sig för hälsofara. Och hur trevligt är det att röka inne? När de som röker har gjort det ett tag så går det inte att vädra ur, de sitter i tapeterna och hela hemmet måste göras om …

Usch!
Rökning bland folk och hundbajs på gågator är ohyfsat beteende.
Rökning och snusning over all är bara dumheter.

Jag ska ägna mig åt hälsa ikväll då det vankas Step. Aldrig gjort det tidigare, eller jo i mina yngre dagar. Men nu är det dags igen!
VÄCK MED överflödiga kilon!

Glöm inte att rösta på mitt designade rum här bredvid.
Ni har till den 8 april på er 🙂

One thought on “Fimpa för gott.

  1. Håller med dig till fullo!
    Även vid centralstationer borde det vara rökförbud. Eftersom växjö är en typisk ” busstad” så åker vi ofta buss. Och tycker det är såå vidrigt att bara känna massa cigarettdoft överallt. det är så mycket folksamlingar just på centralstationer, även många barn.Tycker det borde bli förbud där. Inget vidare när man står å väntar på buss å den stinkande röken kommer, och alla fimpar som bli på marken :S. och hundbajs det är nått som irriterar mig till max. Förra året var det som ” inte nudda skit (mark) leken” så fort snön försvann dök all skit på gatorna upp. Näe hua, man får hoppas det nån gång blir bättre med detta.

    Hoppas allt är bra !
    Kram

Tack för att du har något att säga!

