Dålig mamma

image

Precis efter att den här bilden togs trillade hon rätt fram. Jag som satt precis framför fick tag i henne men hon slog ändå i skallen å har nu en bula i pannan.

Varje gång hon trillar och jag inte är där å stöttar upp eller som i detta fall misslyckas med min insats så känner jag mig som en usel mor. Alla hennes tårar – mitt fel.

Jag blir så illa till mods.
Allt är bra med henne. Hon blev ledsen en stund men det var snabbt över.
Nu sover hon och jag sitter här i självömkan!
Det känns inte som om att jag förtjäna att träna ikväll. Jag förtjänar inget roligt.
Inte just nu.
Jag är en dålig mamma.

Men bara just nu.

6 thoughts on “Dålig mamma

  1. Jag förstår hur det känns. Man blir ledsen själv men glöm att du skulle vara en dålig mamma. Hur gärna man än vill så står man inte bredvid varje gång de faller. Bokstavligt och bildligt talat…

    Kram

    • Kanske är sant. Men det tar en stund innan jag kommer till insikt. Stackars lilla tjej.
      Lika var det när hon skulle börja krypa. Trilla rätt fram. Men nu när hon ska stå så är det lite längre ner till golvet.
      Uscha. Tänk när hon får sitt första skrubbsår! Undra vem som kommer gråta mest!
      Kram

  2. Även om hon nu har en bula så är hon ändå sötaste tjejen! Så fin i sin klänning, Wille kommer bli helt till sig. 😉 draken ser jag med. 🙂
    Kram på er!

  3. Nej vännen – du är ingen dålig mamma! Små barn slår sig och man kan inte alltid fånga upp dem. Fast jag minns precis hur det var och den där känslan….Vi har en öppen spis mitt i vardagsrummet som man kan gå runt och den är murad av tegelsten – alltså ganska vassa kanter. När sonen var i resa-sig-mot-alla-fasta-föremål-åldern hade han i ett obevakat ögonblick ställt sig upp mot murstocken. Naturligtvis ramlade han omkull och slog pannan i den grova tegelstenen. HAn fick ett präktigt blåmärke och jag vågade inte gå till BVC på ett par veckor…

  4. Fia har fallit raklång några gånger, mest bakåt. Det är fruktansvärt, men de är nog ganska tåliga. Mest av allt blir hon rädd har jag märkt. Men jag har upptäckt att jag ofta får superkrafter när hon är på väg att göra illa sig, reflexer som inte är av denna världen.
    Du är ingen dålig mamma, kram!

Tack för att du har något att säga!

