Cykla, spinn, spinn, spinn!

Kristoffer nattar lillan så då passar jag på att skicka iväg ett inlägg.
Det märks att framtänderna i överkäken är på väg att bryta igenom för nu är Alexis gnälligare än gnälligast. Jag rådde lite bot på det humöret genom att ta en omväg till affären idag. Vi gick och tog det chill. Hon somnade och jag njöt av solen.
Jag skulle vilja påstå, nästan tro, att våren är på väg. Men nej, på torsdag ska det snöa :/

På affären så hämtade jag ut ett paket jag beställt från LCHF-klubben.se

  • Mirakel nudlar
  • Cola
  • LCHF-bröd

Brödet är med lite olika frön. En skiva innehåller 1g kolhydrater. Kalasbra!
Ska bli spännande att se hur det smakar. Det återstår att se imorgon.
Colan (som smakade som cola, då menar jag inte coca-cola) drack jag innan träning då den påstår sig öka förbränningen. Jag hoppas vågen visar mer minus på söndag. Körde spinningxpress (30 min pass) idag. Det var fullt ös från första stund tills sista sekunden. Jag försökte pressa mig till det yttersta. Inte ta det kallt och sätta mig ner när det känns lite tungt utan verkligen köra fullt ut.

Jag klarade mig bra tyckte jag. Tills passet var slut och jag skulle kliva av cykeln. Mina ben var som spagettin. Och det är inte en jobbig känsla i sammanhanget. Jag gav ju järnet.
Cyklade hem dessutom (vilket inte är långt) och så skulle jag upp för alla trappor i trapphuset. Kristoffer såg när jag kom utanför och undrade väl varför det tog sådan tid för mig att komma in. Jag tog ett steg i taget så att jag inte skulle trilla pladask i trappan 😉

Fy farao så jäkla härligt det var! Jag har bokat Zumba till på fredag och ett pass på söndag. Har aldrig kört det förut och hoppas att det är lika kul som det låter.
Hur benen känner sig imorgon får vi se, jag överlevde passet i alla fall.

Här är några bilder på änderna ifrån matningen igår.

11 thoughts on “Cykla, spinn, spinn, spinn!

  1. Här kan man köpa lowcarb bröd på maxi 🙂 (även pasta)
    Här är länken till det bröd jag bakade för inte så länge sedan – helt ok tycker jag

    http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/frukostfrallor-rutor-lchf/

    Tycker att det finns massor av spännande och bra recept på hennes blog. Jag har däremot tagit en paus nu – det enda jag fått i mig under min magsjuka är vitt bröd, lite cola och vatten…. får se om jag hoppar på tåget igen, har inte haft lika stor framgång som duktiga du, så motivationen är inte på topp tyvärr…
    Kämpa på och njut av solen.
    Kram

    • Pastan å det där lowcarb brödet innehåller för mycket kolhydrater för den LCHF jag kör på. Försöker vara så strikt som möjligt 🙂

      Nä, med magsjuka är det svårt att fortsätta. Tränar du något? Kanske få slänga in extra träningspass istället.

      Krya på dig!

      • Jag vet ju såklart det 🙂 Men kunde bara inte låta bli. Tränar när jag hinner…. har ju tre små troll och jobb som tar myyyycket tid, skönt att våren är här så man kan springa ute…. Magsjuka är förövrigt mycket bra för viktnedgång, mycket bättre än alla andra dieter man kan tänka sig, kanske ska spara på baciluskerna ett tag 😉

      • Ja, tiden är knapp här i livet.
        Tänkte det också. Du borde ju gått ner dina kilon mellan alla spyor.
        Jag längtar till våren men får nog vänta nån månad innan det går att springa igen. Har en slinga nästintill utanför dörren så det finns inga ursäkter 😉

Tack för att du har något att säga!

