Stora tjejen

Tiomånaders besöket hos BVC avklarat nu ska vi inte dit förrän Alexis är ett år. Vilket ändå är ganska snart.
Vi kunde konstatera att Alexis nu har hittat SIN kurva. Vilket är lite nedanför medel.
Och det gör ingenting. Nu väger hon 8390 gram och är 73,2 cm. Snart har hon växt förbi mig 😉

Vi har börjat med nya nattningsrutiner vad det gäller Alexis. Förr har hon alltid gått och lagt sig när vi har gjort det men nu lägger vi henne tidigare så vi kan få egentid på kvällen.
Som nu tex, kan jag blogga.
Egentligen borde jag väl sitta och pussa på Kristoffer men det här går snabbt 😉
Ett senare projekt är att få Alexis att sova i sin säng. Det gick så bra hennes första 8 månader i livet att sova i sin säng.
Sedan kom det en klängperiod och hon har blivit kvar i vår säng.

Förut kunde jag inte ens lägga ner henne när hon vilade om dagarna utan hon fick sova på mig. Men nu kan jag det så jag tror att hon inte har samma närhetsbehov längre.
Det gäller bara att få in en ny nattningsrutin så hamnar hon i sin säng sedan 🙂
Är mina förhoppningar.

Hon är riktigt på G nu för tiden. Så fort hon förstod hur hon kunde ta sig framåt så släppte allt. Nu vill hon inte sitta i knät eller sitta så att hon är begränsad att röra sig. Fram ska hon och upp å stå efter soffan, efter alla möblemang. Idag har hon slått i skallen tre gånger för hon tror att hon kan krypa rakt på bordsben. Men det tar stopp om man inte ser opp 😉

Detta bildspel kräver JavaScript.


Hennes två övre tänder är på G så nu är det massivs med dregel och så vill hon bita på allt som är hårt 🙂
Stora tjejen.

I helgen gjorde vi i ordning inbjudningarna till hennes första kalas.
Sedan är det upp till var och en att komma hit 🙂
LÄNGTAR!

7 thoughts on “Stora tjejen

  1. Det är bara att kämpa på med nattningen. Men visst är det skönt att få lite egentid på kvällen. Wilhelm somnar oftast mellan 19-19:30 varje dag. Men idag var han vaken till 20:15 och då är det nästan svårare att få han lugn och avslappnad så han somnar. Så efter han somnat hoppade jag ner i ett varmt bad i säkert en halvtimme. Gud så skönt! 😀

    Hon kryper och Wille hoppar bara. Han älskar att hoppa i gungan. 🙂

    Ta hand om er så hörs vi någon dag.

    • Vi börjar med tandborstning, byte av blöja och pyjamas vid halv åtta nån gång.
      Så blir det välling å sova vid åtta.
      Sen sover hon till sju, halv åtta.
      Skönt att vara själv med Kristoffer utan några störningar (förutom Ville, the cat).

      Hon kryper och nästintill går 😉
      Wille kan hoppa flera meter i sin gunga, inte illa alls vilken fart! 🙂
      Kram

  2. Stora tjejen ja … snart ett år ❤ … och snart ligger hon säkert i egen säng igen och kommer bara ibland när hon drömt … eller inte kan sova för att det finns ett lejon under sängen eller …

    Ha en fin dag idag … den sista februaridagen.

    Kram!

    • Precis. Inom sinom tid får vi vår stoora säng för oss själva igen 🙂
      Jag ska rädda henne från alla lejon i afrika.
      Idag är dagen då vi kvinnor får fria till våra män som inte riktigt har vågat.

      Kram

  3. Vi har det precis samma. Första åtta månaderna gick det alldeles utmärkt att sova i egen säng, men nu vill hon inte alls. Men jag tycker det är ganska mysigt – just nu.

  4. Det är lite tufft det där när man ska lära nya rutiner – både för föräldrar och barn. Men det brukar ge sig, det viktigaste är att vara bestämd och inte mesa, samtidigt som man måste kunna backa om det blir totalfel för den lilla. Lätt att skriva. Inte fullt lika lätt att jag göra. Jag vet 🙂

Tack för att du har något att säga!

